Autko z tzw. klimatem, mam na myśli roczniki przed 90 rokiem (późniejsze to kaszana). Jest imitacją pod każdym względem auta terenowego, do 83 były produkowane modele z napędem 4x4. Nie jest to samochód miejski dla mieszczuchów !!!! Silnik nie do zdarcia. Doskonały na wyjazdy turystyczne w teren nawet górski. Teraz jeżdżę fordem Fiesta i muszę przyznać, jeśli chodzi o dynamikę i start na światłach to Panda jest nie do pobicia. Pamiętam, że "goście w dużych furach" nie radzili sobie ze mną (w warunkach miejskich, w trasie było gorzej). Wspominam auto dobrze i z tzw. łzą.
Wrażenia
3,0
Silnik
doskonały start, bardzo dynamiczna jednostka, oszczędny ale głośny
3,0
Skrzynia biegów
lewarek dość luźno chodzi
3,0
Układ jezdny
twardy, dobrze trzyma się powierzchni nawet przy 80 km/h na zakręcie, bardzo zwr
Komfort
5,0
Widoczność
pionowo ustawione szyby + wysokość auta daje super widoczność
3,0
Ergonomia
auto jest imitacją sam. terenowego, kształt prostokątny ale takie było założenie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobra nagrzewnica i krótki obieg, super w zimie, po ustawieniu na obieg górny i dolny jest jak w saunie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu ma miejsca wytaraczająco. Z tyłu tragedia. Trzeba to głośno powiedzieć jest to auto 2 osobowe + bardzo pakowny. wersja 45 ma tylne siedzenia typu hamak, po łatwym ściągnięciu robi się bardzo pakownie.
3,0
Wyciszenie
Dość głośno pracuje silnik, zwłaszcza w trasie. Przy prędkości powyżej 95 km dość mało komfortowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo ekonomiczny, silnik 900 spala tyle co maluch
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli ktoś świadomie stał sie posiadaczem tego auta to z pewnością będzie zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wspomniałem Panda jest stylizacją auta terenowego w kazdym detalu. Przy mocnej konstrukcji podwozia w środku mało tapicerki. Większość to blacha. Myślę to o modelach starszych przed 90 r., później próbowano zrobić z Pandy zwykły samochód miejski - wg mnie pełna porażka. Kokpit jest ubogi wszystko jest na cięgnach więc nie ma co sie psuć. Dzięki małej ilości plastiku w środku nic nie trzeszczy podczas jazdy naszymi drogami !!!!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik niezawodny i bardzo prosty konstrukcyjnie. Części praktycznie dostępne w większości w sklepach fiatowskich. Niskie ceny powodują, iz nie opłaca się kupować uzywanych lub regenerować starych.