Karoseria
: Przestronność, tanie użytkowanie i koszt zakupu. Prostota konstrukcji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tuleje wahaczy
Układ elektryczny
: Rozrusznik
Inne
: Układ wydechowy
4,0
Całokształt
Za niewielkie pieniądze mamy dość przestronne i pakowne kombi. Ewentualne naprawy czy ogólnie koszt tego modelu jest w miarę tani.
Duże naprawy zdarzają się sporadycznie, a inne wymagają niewielkiego wkładu finansowego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najważniejszy aspekt tego silnika to na pewno jego cicha praca. Odgłos zmienia się oczywiście gdy osiągamy wyższe prędkości obrotowe ale i tak ta kwestia jest bardzo dobra.
Elastyczność - tutaj jest już trochę gorzej. CO prawda przyspiesza nawet wtedy gdy damy za wysoki bieg, ale i trwa to długo i niezbyt przyjemnie.
Kwestia zmienia się gdy kręcimy go do wyższych obrotów. Wtedy dopiero czuć jego niezbyt wielką moc.
Ale do miasta motor idealny
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą tak akurat. Nie za płynnie, ale i też bez jakiś większych oporów. Co warte odnotowania w drugiej generacji Palio zlikwidowano problem synchronizatora II biegu dobrze znanego z wersji pierwszej.
3,0
Układ jezdny
Samochód przeznaczony do przewożenia większej ilości bagażu, więc i zawieszenie jest pod to ustawione. Dla nas znaczy to tyle że jest twardo i niezbyt stabilnie. Szczególnie odczuć to można na nierównościach poprzecznych.
Przy skrętach występują dość znaczące odchylenia czy też przechylenia auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Kierowca siedzi dość wysoko,a to za sprawą \"napompowanego\" siedzenia, niestety nie ma regulacji jego wysokości. Widoczność do przodu bardzo dobra, do tyłu trochę gorzej. Przede wszystkim za sprawą długości.
4,0
Ergonomia
Palio do dość skomplikowanych modeli nie należy a co za tym idzie, kierowca ma mało rzeczy do spamiętania. Wszystkie przyciski, regulacje są blisko miejsca kierowania i ich obsługa jest prosta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej bez większych zastrzeżeń, może chodzi trochę zbyt głośno ale zbyt to nie przeszkadza. Ogrzewanie tylnej szyby działa szybko i skutecznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco, bardziej rośli kierowcy będą narzekać na zbyt wysoko ustawiony fotel (brak regulacji wysokości).
Z tyłu zmieszczą się trzy osoby, może niezbyt komfortowo ale na krótkich dystansach da się przeżyć.
4,0
Wyciszenie
Silnik, opory powietrza czy innego odgłosy są słyszalne ale nie tak aby zagłuszyć rozmowę.
Gorzej robi się przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.2 16v jest chyba najbardziej optymalny. Ten słabszy jest po prostu za mały do takiego kombi, zaś 1,6 lubi dużo wypić.
Opisywany w mieście pali średnio 7,5 litra a w trasie tak pół do litra mniej.
Ewentualne naprawy są tanie. Części w cenach optymalnych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze naprawdę trudno znaleźć lepszy wariant. Oczywiście można kupić Golfa, Astre czy innego, ale będą to egzemplarze o przynajmniej 3-4 lata starsze.
Jest to mój drugi Palio i będę o nim mówił tylko w dobrym zdaniu. Oczywiście ma sporo wad, ale i tak ocena końcowa jest DOBRA.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tej kwestii mogło być lepiej. Jakość wykonania także na średnim poziomie. Za plus można uznać łatwość w naprawie tych że rzeczy.
Np. częstą rzeczą są pękające przewody gumowe (szczególnie od filtra powietrza). Drugie to zawiasy drzwi, które trzeba często smarować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki występują dość rzadko. Przeważnie przez niedbalstwo albo niewiedzę.
Często psują się tuleje wahaczy, wydech, alternator, rozrusznik...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 80KM 59kW
[l/100km]