Auto jest bardzo dobrą propozycją dla małej rodzinki. Zdaje egzamin podczas przejazdu pod namiot z masą ładunku. Spala tyle co Lanos, a jest dużo przestronniejsze i ładniejsze. Sylwetka jest ciekawa dla oka, osiągi fantastyczne. Za tą cenę jest to najlepsza propozycja dla przeciętnego Kowalskiego. Oprócz drobnych awarii nie stało się nic co zniechęciłoby mnie do ponownego zakupu nowszego Palio II.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zaskakuje mocą. Auto zbiera się bardzo dobrze. Możliwe, że akurat trafiłem na taki model, generalnie jestem bardzo zadowolony. Manewry wyprzedzania trwają krótko. Maksymalną szybkością, jaka jechałem moim Palio było 195 km/h!!! I na pewno nie był to kres jego możliwości, samochód wciąż przyspieszał! Powyżej 100 km/h, przy sprawnym ukł. wydechowym i włączonym radiu można wytrzymać, jak na Fiata nieźle w Bravie jest dużo głośniej;)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze, kolega ma Focusa, u niego skrzynia chodzi gorzej. Przełożenia są jednak nie na miasto, częste zmiany biegów mogą męczyć.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się wyśmienicie, wchodzenie w zakręty przy 110 km/h nie sprawia problemów. Dobrze sobie też radzi z wybojami na drodze. Sztywne zawieszenie uważam za duży atut tego Fiata.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, jednak długość samochodu może sprawiać na początku problemy z cofaniem. Wszystko mija po przejechaniu paru tys. km.
3,0
Ergonomia
Szczególnie denerwujące jest umiejscowienie popielniczki. Schowek jest mały, blokowanie drzwi w samochodzie bez centralnego też uciążliwe - brak blokady jak w reszcie aut. Wydaje mi się, że wnętrze można byłoby lekko skorygować, dodać kilka schowków, lekko przesunąć wnękę pod radio w prawo. Reszta jest ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo więcej miejsca niż w Uno czy Punto, jednak jak na kombiaka, mogło być lepiej. Jazda na dłuższy dystans nie sprawia jednak kłopotów.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest przeciętne. Jak na samochód 8 zaworowy o pojemności zaledwie 1.2 mogło być znacznie lepiej. Jeśli ktoś nie ma radia, będzie się musiał wsłuchać w warkot silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście auto spala 7-8 litrów, w trasie nawet poniżej 6 l. Poważniejszych napraw nie dokonywałem, jednak odradzam ASO, tam mają ceny dosłownie zwalające z nóg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem z tego auta bardzo zadowolony. Ale następna będzie Toyota Avensis combi ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drażnie stukanie zawieszenia przy wolnym pokonywaniu nierówności terenu. Czasem światła nie chcą się dać wyłączyć. Ogólnie nie ma się za bardzo do czego doczepić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką jak dotąd była wymiana elementu elastycznego na rurze wydechowej (koszt wymiany 100zł).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 73KM 54kW
[l/100km]