Silnik
: Mały, słaby ale jakoś jedzie! Tani w eksploatacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Konieczność wymiany metalowych przewodów hamulcowych. Warto kontrolować ich stan. Koszt 300 zł :)
5,0
Całokształt
Potrzebowaliśmy małego, taniego w eksploatacji kombi i Palio w pełni spełnia nasze wymagania. Po 5 latach i 100 tyś. km na prawdę jesteśmy z niego zadowoleni. Jeśli ktoś szuka prostego, pakownego i niezawodnego samochodu - Palio to dobry wybór. Nasz zostaje z nami do swojego końca jako auto miejskie.
Wrażenia
5,0
Silnik
60 KM, więc o dynamice pisać nie będę. Bardzo elastyczny - ale tylko przy spokojnej jeździe. Jeśli chcemy jechać "dynamicznie", musimy trzymać się zawsze powyżej 3500 obrotów. Świetnie współpracuje z LPG - żadnych problemów po 80 000 km.
3,0
Skrzynia biegów
Niezawodna - zero problemów do tej pory. Wsteczny haczy, jedynka wchodzi czasem z lekkim oporem. Długi skok lewarka.
3,0
Układ jezdny
Wysokie i sztywne zawieszenie. Dobre na dziurawe i miejskie drogi. Na trasę - za wysoko, przy 130 km/h auto wyraźnie przestaje trzymać się drogi. Bardzo wrażliwe na nawet najdrobniejsze podmuchy wiatru.
Przez 100 tyś. km, które przejechaliśmy końcówki drążka wymieniane 2 razy. Po 240 tyś. wymieniony sworzeń wahacza i sprężyny z tyłu. Amortyzatory nadal 80%. Ogólie trwałość bardzo dobra.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać. Minus tylko za przednie słupki - ograniczają widoczność, zwłaszcza z prawej strony.
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą dla mnie dobra. Śiedzi się wysoko. Wszystkie przełączniki pod ręką. Mało schowków.
Brak uchwytów na napoje (tylko w pokrywie schowka).
Bagażnik - rewelacja. Regularny kształt, plaska podłoga. Rowery, dwuosobowa kanapa, meble - przewiezie wszystko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najwyższy poziom bardzo hałaśliwy. W czasie jazdy auto nie paruje, nawet z kompletem pasażerów, ale dmuchawa działa na drugim biegu i jest zdecydowaie słyszalna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze. Auto jest wąskie, więc z pasażerem od czasu do czasu zderzymy się łokciem, ale ogólnie OK. Z tyłu akceptowalnie - miejsce na nogi jest - tylko jeśli przedni fotel będzie bardziej w pozycji pionowej niż leżącej.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest OK. Powyżej głośno, choć rozmawiać jeszcze się da.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy i części bardzo tanie. Auto bezawaryjne - tylko eksploatacja. Większość usterek bierze się z zaniedbań właściciela. Sprzęgło wymienione przy 170 tyś. km.
Spalanie - około 8 litrów gazu przy normalnej jeździe. Na autostradzie przy 120 km/h 9 litrów. Miasto zimą - 10 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie tylko wymiana gumowych elementów zawieszenia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 10 latach konieczność wymiany metalowych przewodów hamulcowych. Oryginalne są stalowe - rdzewieją. Koszt dorobionych miedzianych z wymianą - 300 zł
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW
[l/100km]