Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Palio I Weekend

Manfred1987, 2 lata temu
Silnik 1.7 TD 69KM 51kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 268 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Palio I Weekend 1.7 TD 69KM 51kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Czy 1.2 75 czy 1.7 td. Różne pozytywy ale zawsze trwałość.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jak zapuszczony i mało używany. Korozją podwozia.
4,0
Całokształt
Kupiony jako totalny sztrucel do naprawy, zawieszenie, silnik, elektryka, trochę blacharki. Ale samochód sam w sobie zaskakująco dobry i trwały patrząc na przeznaczenie. U mnie jeździ jako roboczy z narzędziami, czyli dość mocno obciążony. Diesela można okreslic jako muł roboczy (do woła brakuje mu dynamiki i mocy) ale na dobrych markowych końcówkach wtryskow i poustawianiu wszystkiego odwdzięcza się sensownym spalaniem 5-7l/100, może nie najniższe ale moc silnika powoduje dużo głębsze wciskanie pedału gazu. Caloksztaltowo jestem zadowolony z tego zakupu. Po naprawach wdziecznie sluzy i pokazuje że chce żyć mimo ponad dwóch dekad i dość ciężkiego użytkowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zdecydowanie za słaby. Nadrabia pancernoscia, prostota oraz lopatocepologicznoscia. Jak go dobrze przeserwisujesz, zadbasz i poustawiasz, możesz być pewny że będzie bardzo długo, wiernie i bezproblemowo służył.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, cicha, idiotoodporna. W zasadzie nie wymaga żadnej obsługi i działa... Tak jak to skrzynia robić powinna. Krótkie przełożenia ale znów to efekt parametrów silnika.
4,0
Układ jezdny
Jeśli nie jest dobity, zajechany i ogólnie rozklekotany. Nie mam się do czego przyczepić. Dość komfortowy, nie ma nadmiernych przechyłów, przyzwoicie wybiera kiepskie podłoże. Przypadłość to łożyska tylnych wahaczy (nie kol) i wynikające się tuleje przednich wahaczy. Taki standard na polskich drogach.... Naprawa tania i szybka.
3,0
Karoseria
Góra nie koroduje (23 lata i nadwozie nie ma korozji, a używane nie było delikatnie). Podwozie to trochę inna historia. Średnie zabezpieczenie antykorozyjne (baranek się ściera po pewnym czasie) i za kołami z przodu lubi pognic. Także jakieś zakamarki w tylnej części zbierają błoto i lubią podrdzewiec. Przy odrobinie pracy (co jakoś czas spojrzeć, przeczyścić i chociaż bitexem zapedzlowac) nie powinno przysparzac problemów :)
Komfort
4,0
Widoczność
Jakby głupio to nie brzmiało, rozbestwil polonez, widoczność była w nim dużo lepsza niż w zdecydowanej wiekszosci obecnych samochodów. Ale jest na prawdę nieźle, dużo przeszklenia... Choć tylna klapa sięga wysoko i nie widać niższych słupków.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.... Nie duży samochód, nie duże odległości. Fotele wygodne (choć regulacja przesuwu na wahadle z przodu to jakiś żart)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze wieje, dobrze grzeje, i nawet dobrze chłodzi (burzujsko jest klima)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość wąskie nadwozie i dlatego tylko trzy gwiazdki. Dla samego kierowcy jest nawet bardzo wygodnie i dość relaksujaco. Tylną kanapa także niezla i da się na dłuższa trasę pojechac. Choć z racji że samochód duży nie jest, to miejsca w tyle ogromnej ilości także nie ma.
4,0
Wyciszenie
Przy tak głośnym dieslu pod maska, jest na prawdę dobrze. Choć posiadana wersja została wyprodukowana w Brazylii i kompletnie nie wygluszyli dachu. Na dziurach dudni jak konserwa. Egzemplarze składane w Tychach miały maty wygluszajace i było bez porównania lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem rzecha (i wiedziałem o tym.... Lata zaniedbań), ale wcześniej posiadany przez 3.5r w dobrym znanym stanie, po kilku naprawach i regularnych serwisach odwdzięczył się kompletnyn brakiem problemów. Więc jak dbasz tak masz. Sam samochód uważam za bardzo udana konstrukcję. Szczególnie z silnikiem 1.2 8V. 1.7 td70 niewiele za nim.
5,0
Stosunek jakość/cena
W używanych dostajesz dużo za niewiele... Byle nie był zgnity i zapuszczony przez poprzednich właścicieli. Prosty, na sprawdzonych przez lata technologiach. Po prostu działa i tyle się od niego wymaga.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po naprawieniu co zepsute, nic więcej przez parę lat się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli zdrowy, nic się nie dzieje, tylko serwis. Jeśli spuszczony rzech, nieoplacalne naprawianie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Palio I Weekend