Karoseria
: wiecznie młoda bez rdzy, w zawieszeniu nadal oryginalne amortyzatory olejowo-powietrzne, oraz silnik przewyższający wiele disli
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: założenie rzemieślniczej osłony z abs-u rozwiązuje problemy
Zawieszenie
: co roku lub co 40kkm-45kkm do wymiany końcówki stabilozatora = 100-200 pln
Przeniesienie napędu
: uszczelniacze półosi trzeba konrtolować średnio 60kkm-80kkm któryś pocieknie
4,0
Całokształt
rewelacją fiata są blachy które nie korodują to nasz drugi fiat w którym od nowości jest obite nadkole i nigdy nie było lakierowane a nadal jest czysto bez rdzy, poprzednio przełamana klapa bagażnika i również bez korozji
Wrażenia
4,0
Silnik
w porównaniu do wersji siena w wykonaniu brazylijskiej to jak o klasę słabszy braciszek - o wiele słabiej z mocą i z kulturą
3,0
Skrzynia biegów
początkowe problemy z V później także z III
rozwiązaniem problemu była wymiana wałków na wałki z rowkiem wzdłużnym jak w poprzednim posiadanym fiacie, oraz wymiana "kotwicy" wybierającej biegi - była odkształcona
4,0
Układ jezdny
wymiana ogumienia z fabrycznego na nokian NRHi 185/60/14 - przód oraz dębica furio na tył oraz zwiększenie ciśnienia w ogumieniu = pełen sukces
Komfort
4,0
Widoczność
fotel na max. do tyłu i znikomy wpływ szerokich słupków, przy cofaniu tylko praca na lusterkach
4,0
Ergonomia
w nowszych wersjach przeniesienie przycisków na zewnętrzną część konsoli jest ok. polecam rozwiązanie radio+pilot na kierownicę, brak większej regulacji w trybach przerywanej pracy wycieraczek, brak podświetlenia pokręteł regulacji wysokości reflektorów
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylator na I biegu cichy i dość wydajny w normalnych warunkach max do 2 osób w innych sytuacjach znacznie trudniej o komfort. DUżY minus za brak filtra p.pyłkowego /brak możliwości dołożenia/. rozgrzewanie średnia krajowa jeżeli o czas, możliwości wygrzania wystarczające
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
do wzrostu 182-185 dalej co raz trudniej
3,0
Wyciszenie
dodatkowy minus za głośne przeniesienie napędu wycie się nasila przy prędkości 110-125 przed i po znowu znośnie - problem podobno znany i leży w mechanizmie różmicowym
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wersja kombi pali znacznie więcej od wersji osobowych
głównie LPG średnio 11/100 + 0,5 Pb =kilometrówka notowana od nowego do dziś ok. 215 kkm jazda bez oszczędności trasa 120-160 km/h miasto zdecydowanie dynamicznie ale płynnie
raz była próba na trasie z nastawieniem na sprawdzenie min. jazda ok 85-95 km/h /było bardzo ślisko/ wyszło ok 8,5-9,0 lpg + mandat, tym razem dogonili. WIĘEJ NIE BYŁO...
4,0
Stosunek jakość/cena
całkiem ekonomiczne narzędzie pracy, przyzwoite kombi na start dla rodziny max 2+2+spory majdan
przeglądy co 20kkm za rozsądne pieniądze 550-850 pln zależne od stacji i regionu polski , szkoda że rzadkością w wersjach 1,6 była klima i abs
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
słabe ograniczniki drzwi, klamki, zamki.
gumki w zawieszeniu do wymiany co roku późną wiosną /jak połatają wszystkie dziury/ koszt ok 100-200 pln
ogólnie jak dbasz tak masz, ale przy rozsądnych cenach aso można pozwolić sobie na pełen serwis fiata
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na narzędzie pracy nigdy nie zdarzyło się całkowite unieruchomienie
znacznie podnosi się niezawodność po założeniu kuwety plastikowej pod silnik - BRAK typowych problemów z alternatorem /pękania obudowy/ i rozrusznikiem /zgrzyty przy zimnym rozruchu/
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 103KM 76kW
[l/100km]