Przeciętne auto dla przeciętnego człowieka, całkiem sympatyczne, właściwie mnie nie zawiodło, poza akumulatorem który został zniszczony przez nieumiejetność naprawy blacharki w warsztacie fiata (tylna klapa źle spasowana powodowała nie wyłącznie światła w bagażniku).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezawodny, żadnych awarii, w miarę oszczędny , nie bierze oleju po takim dystansie, jedyna rzecz wkurzająca to ciągle mokra pokrywa zaworów (przeciek niewielki dolewam 1litr na 15kkm)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynka w tym modelu, brak jakichkolwiek problemów, słyszałem że w wersji z silnikiem 1.2 75KM trzeba co jakiś czas ją przewietrzać, w 1.4 nie ma takiego problemu, sprzęgło po 145kkm niemal jak nówka, rozwaliły się tylko tłumiki drgań (takie tam sprężynki), po wymianie sprzęgło przeżyje resztę samochodu.
3,0
Układ jezdny
Ocena przeciętna wynika z bardzo dobrego zawieszenia przedniego (jeszcze całe oryginalne oprócz dwóch małych tulejek w wachaczu),układ kierowniczy bez wspomagania także jeszcze oryginalny, tył to istna tragedia, pierwszy remont po 110kkm, po następnych 50kkm słychać stuki i już czuć niestabilność, aż dziw bierze że w nowych fiatach dalej ta sama konstrukcja tylnego zawieszenia,
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w kombi, nic dodać nic ująć
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, tylko radio w niewygodnym miejscu, trzeba za bardzo rękę wyciągać
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu należy przestrzegać jednej zasady : NIE WOLNO ZASŁONIĆ KRATKI WENTYLACYJNEJ W BAGAŻNIKU, a to z tego względu że będą szybki parować, całość oceny jednak psuje suwak powietrze zew/wew, bez przerwy się przestawia sam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do skody Fabii to jest znacznie lepiej
4,0
Wyciszenie
całkiem niezłe
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa, mogę co najwyżej podać ile LPG więc miasto 11,5 , poza 9,5-10, nie jest tragicznie, przeglądów nie robiłem ze względu na wiek auta, za to naprawy, to człowiek może zgłupieć, czasami człowiek nastawia się na duże koszty a wychodzą mikroskopijne, a czasami jest na odwrót, najgorsza jest dostępność części do tego modelu (akurat ten był składany z części brazylijskich w Polsce przez jedynie pół roku)
2,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena odnosi się do nowego auta, przy czym w Polsce nie można takiego kupić, Fiat ostatnio przesadza z cenami i daleko mu do doskonałości w stosunku jakość/cena porównując do np. DACII LOGAN MCV
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi pochłoneły trochę pieniędzy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powżnych usterek właściwie brak, poza tylnym zawieszeniem