Karoseria
: pojemność bagażnika, elastyczność silnika przy 1,2 l pojemności, łatwość napraw w dowolnym warsztacie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: 90% jazda po mieście, częsta wymiana wahaczy lub sinenbloków, na wyboju pękła tylna sprężyna
Karoseria
: po 8 latach, lakier metalik, lakier odpryskuje, koroduje ocynk (tak! pod lakierem)
Przeniesienie napędu
: po 100 000 regeneracja maglownicy (nie dostępna nowa)
4,0
Całokształt
bezkonkurencyjnie duży bagażnik (największy w swojej klasie), podłoga bagażnika bez progu (+), duża długość samochodu w części pasażersko-bagażowej, w standardzie HL relingi, wbudowane halogeny p-mgłowe, zamek centralny, szerokość samochodu mniejsza od innych (wielki + w mieście, nie rozumiem tych, którym potrzebna jest niewykorzystana szerokość samochodu - nie koniecznie z korzyścią dla pasażerów), brak następcy w klasie cena-przestrzeń wewnętrzna)
Wrażenia
5,0
Silnik
1,2 litra - doskonała dynamika, w mieście porównywalna z innymi 1,6 po 165 000 km olej 5W
3,0
Skrzynia biegów
typowa własność skrzyni biegów fiata - trudność we wrzucaniu 1 bieg biegu
3,0
Układ jezdny
wahacze słabej jakości, amortyzatory dobrej jakości (160 000 km 60%)
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
parujące szyby, należy uchylać szybę w tylnych drzwiach by było odprowadzenie pary wodnej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochodem jeżdżę - nigdy nie liczę kosztów paliwa - jeżdżę bo potrzebuję i stać mnie na to
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
typowe usterki we fiacie (po >100 000km): wycieraczka tylna - rdzewienie trzpienia, lusterka wsteczne,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nietwały lakier (metalik) i słaby ocynk na nadkolach, wahacze, resory tylne,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 73KM 54kW
[l/100km]