Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Multipla I

-ShaMaN-, 14 lat temu
Silnik 1.9 JTD 115KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Multipla I 1.9 JTD 115KM 85kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Niesamowita przestronność, to jest to co rzuca się w oczy!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Troszkę za słaby mimo tarcz na wszystkich kołach. Trzeba hamować tak jak się hamuje autobusem, czyli trzeba mieć na uwadze dłuższą drogę hamowania. Jest ABS, ale ja akurat ufam tylko sobie.
Zawieszenie : Z przodu okropne, z tyłu o niebo lepsze. Przy załadowanym bagażniku ruszając pod górkę, rusza się z piskiem bo fruwa przód. Tak jakby jeszcze silnik był odrobinę za lekki..
Inne : W bagażniku jest taka plastikowa listwa podłogowa, która przy cięższych załadunkach lubi sobie popękać w kilku miejscach.
5,0
Całokształt
Mimo kilku wad, mogę z ręką na sercu polecić to auto do wykorzystywania w każdej dziedzinie zawodowej i życiowej. Po wyjęciu tylnych foteli podłoga jest jak stół i można sobie robić tam wszystko, dosłownie, a i na taxi się przyda, bo zawsze jeden człek więcej jakby nie patrzeć. Ekonomia na dobrym poziomie, przestronność i spora widoczność oraz mocna blacha i tylko aż 6 poduszek w tym kurtyna powietrzna i poduszki dla tylnych pasażerów mówią za siebie - maksymalne bezpieczeństwo(!). Dodam, że przewożąc bobasa na przednim fotelu możemy sobie odłączyć przednio-pasażerską poduchę by nie zmiażdżyła nam dzidziulka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Liryczne przemiłe dla ucha klekotanie typowe dla silników diesla..
4,0
Skrzynia biegów
Tu niestety Fiat się nie popisał zbytnio. Biegi wchodzą bardzo dobrze, ale dżojstik na desce rozdzielczej miewa czasem jakieś niespodziewane luzy i lubi sobie dygać pukająco na luzie, co przeszkadza mi w słuchaniu Mozarta.
5,0
Układ jezdny
Jakiś czas temu jadę sobie z moją kobietą, a tu dość spory zakręt w lewo, rzut okiem w zegary, a tu tylko 100km/h(!). Puściłem gaz i Matylda zeszła lekko do 90-ki trzymając się twardo swojego pasa nie gryząc przy tym pobocza pokonując zakręt z dostojną gracją. Jedynie moja kobieta była wściekła bo siła odśrodkowa przesadziła ją ze środkowego fotela na prawy skrajny... :D
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonale w 98% - 2% zabieram na przednie słupki za którymi może się schować nawet TIR w odpowiedniej odległości i ustawieniu, przez co dojeżdżając do skrzyżowania trzeba pomachać głową, oczami lub się w całości pokiwać na boki ...i tak co skrzyżowanie :D Co do cofania, to nawet nie patrzę, ale nie że się boję tylko dlatego, że są czujniki parkowania :P
5,0
Ergonomia
No tego to raczej nie będę komentował, bo auto ma 99% plusów w tej kwestii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem nic nadzwyczajnego jeśli chodzi o nawiew, dopiero przy załączeniu klimy czuć chłód w gaciach. Zimą można oszaleć szalejąc w samych slipach. Pomijając slipy - mimo gigantycznej szyby spore nawiewy (u mnie) w około 5 minut pozbawiają ją śniegowej w tym lodowej otoczki. Latem można sobie ewentualnie szyby odsunąć na full mając na uwadze fakt, że przy 120km/h suszy skutecznie uszy i mokrą głowę, a przy 180km/h chce urwać łeb i wyssać zawartość wnętrza auta. Ponoć założenie owiewek naprawia możliwość wyssania na zewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiem tylko, że krowa by tu weszła, a co dopiero 6-ka ludziów i ich bagaże! :)
5,0
Wyciszenie
Doskonałe - pod warunkiem, że się ma zamknięte szyby powyżej 80km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa, cóż jak na tak spory silnik, to zużycie jest mikre w porównaniu z innymi vanami. 4,2 l na 100-kę i 6,8 l po mieście. Takie wyniki osiąga się przy jeździe ekonomicznej i przy maksymalnych obrotach około 1250 obrotów. A gdy się spieszy, to na trasie pali 5,2 l, a po mieście 8,1 l. Przegląd za stówkę jak w całym kraju. Gdyby nie koszt i ceny części, to zaznaczyłbym opcję \"doskonale\", ale jest jedynie \"dobrze\" (bo gorzej być nie może :P) ..żartuję :D Ceny z wyższej półki przy częściach oryginalnych (lub na własne ryzyko bardziej stonowane przy nie zawsze pasujących do reszty podróbach). Robótki ręczne na poziomie serwisu takie, że mam ochotę obedrzeć czasem kogoś ze skóry by zobaczyć jak się męczy, zaś w innych prywatnych serwisach jedni się boją robić to \"coś\", a inni dopiero się uczą, bo pierwszy raz widzą na oczy Multiplę, ale na szczęście są również tacy bardziej obcykani w temacie i robią taniej niż w serwisie, uff.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest warta swojej ceny! Zapłaciłem za nią nie całe 20\'000 zł (PLN) i nie żałuję wydatku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko pięknie zgrane w futurystycznym stylu z nutą odważnej dynamiki. Multipla należy do aut o bardzo przytulnym wnętrzu, przez co moja kobieta wpada we wściekłość, bo czasem mi lepiej odpocząć w wygodnym aucie niż w domu.. :D
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie mogłoby być nieco lepsze jak na tę masę pojazdu.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Multipla I 1.9 JTD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Multipla I