Pomimo powyższych uwag jestem bardzo zadowolony. Dzieci nazwały auto CHICHOTEK, ale to świadczy o indywidualnym charakterze auta. Poprzednio Astra to była tylko Astra, albo wręcz Opel i tyle.
Auto uważane (niesłusznie) za brzydkie i przez to bardzo niepopularne ma w tym wielką zaletę. Pewnie nikt nie będzie chciał go ukraść.
Po wypadku, w którym przeciwnik rozorał mi cały bok, a ja będąc w śroku z całą rodziną nie dość że wyszedłem cało to jeszcze odjechałem o własnych siłach określam bezpoieczeństwo bardzo wysoko. Nie wiem jakby się skończyło, gdybym jechał cieńkusiem....
Wrażenia
5,0
Silnik
Pełny moment od 1000 obrotów, po silniku benzynowym trzeba się do tego przyzwyczaić, żeby nie szarpać autem przy ruszaniu
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo wygodne położenie dźwigni jako joystika przy kierownicy
4,0
Układ jezdny
Bezbłędnie reaguje na ruchy kierownicą; trochę buja w zakrętach
Komfort
4,0
Widoczność
Zaskakujące, ale pomimo rewelacyjnego przeszklenia są dość spore martwe pola w lusterkach bocznych
3,0
Ergonomia
Bardzo wysoko pedał gazu, brak możliwości oparcia nogi sprawia, że stopa wisi w powietrzu, co jest bardzo męczące. Samochód nieprzystosowany dla kierowcy o wzroście > 180 cm - konieczne było przerobienie fotela, brak regulacji kierownicy przód - tył, góra - dół jest niewystarczająca. Słabe trzymanie przez fotele (oparcia i siedziska płaskie, nie kubełkowe). Trzeba się przyzwyczaić do hamulca ręcznego po LEWEJ stronie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem, jak w zimie, ale klima jest OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasażerów 6, o dziwo przestrzeńkierowcy jest najmniej wygodna w całym aucie - patrz ergonomia szczególnie dla ludzi wysokich.
3,0
Wyciszenie
Diesel JTD jest ten sam co w Marei, ale w środku Marea jest cichsza. Głośny szum powietrza słyszalny od prawej stronyjuż powyżejprędkości 80 km/h (feler w miom egzemplarzu czy uroda modelu?)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo trasa 6...6,5 miasto 6,5...7,5 (lato z klimą) czyli dokładnie jak w książce
4,0
Stosunek jakość/cena
Udało mi się kupić auto z rewelacyjnym rabatem (jako po demonstracyjne) i jestem bardzo zadowolony. Natpmiast gdyby przyszło mi płacić pełną cenę uważałbym, że jakość jest ciut za słaba - drobiazgi wykończenia, plastiki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na nowy egzemplarz, za dużo usterek: intensywny zapach paliwa dobiegający z przedziału silnika, wycieki płynu do spryskiwacza. Żarówka oświetlenia wnętrza rurkowa 10W nietypowa - krótka kosztuje 6 PLN w serwisie FIATA (gdzie indziej niedostępna. Typowa (długa) 1 PLN na stacji benzynowej.