Sympatyczny samochód. Szpetny, ale ma to coś w sobie i jest oryginalny. Wielu osobom zaczął sie podobać. Choć chyba nie będą mieli takiej odwagi, aby go kupić :)
Wrażenia
4,0
Silnik
To mój pierwszy diesel, obawiałem się głosnego klekotu i drżenia kabiny. Nic takiego tu nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie dobrze. Włączanie wstecznego naleyży zrobic tak: wcisnąć sprzęgło, odczekać dwie sekundy i załączyć bieg wsteczny. Jeśli nie odczeka się tych 2 sekund, to bardzo zgrzyta. jest o tym napisane w istrukcji obsługi, ale na forach dyskusyjnych ludziska boja się, że pada im skrzynia biegów :)
5,0
Układ jezdny
Dam doskonale, bo radośc z jazdy i przewidywalne zachowanie się na drodze są bardzo dobre i sądząc po wyglądzie i wielkości można naprawdę się zdzwiwić. Jednak w vanie wolałbym miększe zawieszenie, w końcu to auto rodzinne, a nie wyścigówka.
Fajnie, że to multipli nie wsadzono elektrycznego wspomagania kierownicy (funkcja city), co wsadzano do każdego fiata w tym okresie. Tu jest stare, dobre, nieawaryjne hydrauliczne wspomaganie, które pozwala lepiej czuć samochód niż w tym elektrycznym.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie szyby, prawie jak w akwarium. Fajne lusterka boczne jak w dostawczaku z podzielonym polem, można pięknie zaparkować, bo dokłądnie widać podłoże przy kołach.
5,0
Ergonomia
Obsługa konsoli, lewarka zmiany biegów, a także skłądanie foteli jest na piątkę. Przyzwyczajenia wymaga inne usytuowanie hamulca ręcznego i sterowania lusterkami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo, bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
Dzięki materiałowi, który jest nie tylko na boczkach drzwi, ale i na całej desce rozdzielczej, samochód ma świetne wygłuszenie. Bardzo dobrze wpływa to też na dźwięki - nawet na fabrycznym radiu muzyka świetnie brzmi. Myślę, że po zmianie radia i dodatkowych inwestycji w lepsze glośniki można by osiągnąć naprawdę doskonałe warunki do słuchania muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tak, taniej już się chyba nie zejdzie - fiat ma jedne z najtańszych części zamiennych, ten diesel naprawdę mało pali. Nie ma tu poważnych i drogich awarji skomplikowanego sprzętu. Budowa oparta o inne modele fiata (marea, bravo, stilo). Silnik wypada bardzo dobrze, porównując do dzisiejszych tragicznych diesli.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No to jest fiat, tu co jakiś czas musi coś paść - przycisk sterowania szybami, linka sprzęgła, hamulec ręczny itp.
Rdzewieją progi i czasami tylna belka. Choć podłoga, wydech i karoseria powyżej przeciętnej.
Masowo padają wachacze z przodu, ale są tanie i łatwo je wymienić. Poza tym sprzęgło nie należy do wytrzymałych.
Sprężyny zawieszenia przód pękają - znana wada we fiatach z tego okresu, też w stilo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem awarii unieruchamiającej auto lub takiej, która poważnie nadszarpnełaby rodzinny budżet. Większość jest robiona na bieżąco. Czasami nawet lekko na wyrost, ale części niedrogie, więc można łatwo zadbać o auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 110KM 81kW
[l/100km]