Przeniesienie napędu
: mechanizm różnicowy - to jest niedopuszczalne
Zawieszenie
: wahacze z cinquecento!!
Karoseria
: Rdza!!
2,0
Całokształt
Świetny pomysł na samochód!! Mierne wykonanie. Ciągłe usterki wymagające pracy i pieniędzy. Kupiłem multiple ojcu a później sobie. No cóż pomyślałem, że sobie ją zrobię. Więc zacząłem ją robić i co trochę wychodziły nowe rzeczy. I tak więcej pracy, więcej pieniędzy i ogarniać mnie zaczęła irytacja. Przyjrzałem się rozwiązaniom i stwierdzam, że nie chce już ją jeździć. Trzeba w nią włożyć dużo kasy i czasu. Wcześniej miałem japończyka i to był samochód. Jedynie eksploatacja. Tu, wieczna naprawa.Ja marce FIAT dziękuję.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jednostka benzynowa nie powala na kolana pod względem dynamiki. 79,2 KM/t nie jest to zadowalający wynik. Moc ta pozwala na spokojne przemieszczanie. Wyprzedzanie rodzi już poważniejsze problemy. Kultura pracy nienaganna. Elastyczność - przeciętna. Ogółem standard.
2,0
Skrzynia biegów
Wada rozwiązania konstrukcyjnego z linką od skrzyni biegów. Częste problemy. Bardzo niska trwałość kół zębatych w skrzyni. Zużywają się synchronizatory, mechanizm różnicowy. Trwałość porównywalna z FSO Polonez. POMYŁKA !!!!
2,0
Układ jezdny
Bardzo niska trwałość układu zawieszenia. Problemy z wahaczami z przodu. W biurze konstrukcyjnym chyba inżynierom pomyliły się rysunki. Moim zdaniem takie rozwiązaniem detalu pasowało by do cinquecento. Nagminnie zużywające się tuleje gumowe wahacza, łączników stabilizatora. Bardzo nisko miska olejowa. Sprawny układ jezdny sprawa, że samochodem jeździ się nawet dobrze. Brak defektów przegubów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Duże szyby w drzwiach. To bardzo duży plus.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Jedynie pokrętła sterowania ciepło/zimno umieszczona tuż za drążkiem zmiany biegów. To rozwiązanie sprawia kłopoty. Tachometr wraz z kontrolkami umieszczony centralnie - bardzo dobry pomysł. Możliwość położenia oparć środkowych siedzeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ wentylacji działa bez zarzutu. W lato chłodzi w zimę grzeje. Nic dodać nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomysł na samochód rewelacyjny. Przestrzeń dla każdego. Dwa rzędy trzech siedzeń. Jak wcześniej wspomniałem pomysł rewelacyjny.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne. Ja cały czas słyszę łożyska kół.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa dla samej benzyny to:
miasto zima : 11,5 l /100 km
miasto lato : 9,5 l /100 km
trasa zima : 8,5 l /100 km
trasa lato : 7,2 l /100 km
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód relatywnie tani przy zakupie. W eksploatacji drobiazgi niszczą portfel. Jeżdżę nim i nie wiem czy dojadę. Innym użytkownikom potrafiły się ukręcić satelity w różnicówce. To jest NIEDOPUSZCZALNE.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś ciągle się psuje. Pełna paleta usterek:
-klimatyzacja - rozszczelnienia
-rezystor pierwszego biegu wentylatora - błąd konstr.
-przekładnia napędu klapy wewnętrznego obiegu
-przepalające się źródła światłą w kokpicie
-urywające się wszelakiego typu linki!!!!
-zamek tylnej klapy
-mechanizm opuszczaniu koła zapasowego
-termostat
-rezystor sterowania siła nadmuchu
-łączniki opraw oświetlenia rzędu tylnych siedzeń
-rdzewiejący dach (przy antenie lub przy szybie)
-rysujące się gumowe plastiki PORAŻKA
-ciągłe luzy w drążku zmiany biegów
-odpadające osłony gumowe przy drzwiach
-końcówka wydechu
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Więc tak:
- skrzynia biegów (trwałość FSO) Porażka
- wahacze - niebezpieczeństwo !!
- mechanizm różnicowy - (trwałość FSO) Porażka
- rozrząd ( trwałość troszkę większa jak FSO )
- drążek zmiany biegów (może zostać w ręku)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 103KM 76kW
[l/100km]