kiedy samochód jest nieobciążony, to uwzględniając jego masę 1370 kg i stawiany opór powietrza, rozpędza się w rozsądnym czasie. Jednak kiedy jedzie 5-u dorosłych samców, na paliwie LPG i włączonej klimatyzacji, to sytuacja diametralnie się zmienia. Na dojazdy do pracy oraz na spokojne przejażdzki rodzinne wystarczający.
4,0
Skrzynia biegów
Tylko za sprawą zredukowania głównego przełożenia w porównaniu do innych modeli fiata z tym samym silnikiem, to auto jeździ. Przy6 przebiegu 180 tyś. km wymieniałem łożysko w skrzyni biegów i przy okazji sprzęgło. Wydaje mi sie że poprzedni właściciel tym Multiplaczem holował samochody na lawecie. Mimo tego 4.
4,0
Układ jezdny
W przeciwieństwie do innych Fiatów jakimi jeździłem, i refleksji do prowadzenia "niemców", ten model posiada zdecydowanie "niemieckie" zawieszenie. Jest sprężysty, nie przechyla sie w zakrętach. Multipla ma szerokość nadwozia zbliżoną do Audi A8, jednocześnie jak na samochód zbudowany na bazie starej Bravy, posiada stosunkowo duży rozstaw osi 266cm. Prowadzi się bardzo dobrze. Zawieszenie jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium.
4,0
Ergonomia
Ten samochód przekracza bariery, których nie sposób przeskoczyc w samochodach o 4m długości. Po prostu rozszerzył się i poszedł w górę. Trzech dorosłych z przodu i t5y6le samo z t5y6łu, plus 430 lit5rów bagażnika. Można? No proszę!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój kolega o wzroście 205 cm mieści się, a za nim jeździ inna dorosła osoba.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na LPG maksymalnie 14 l., przy jeździe na "wariata", przeciętnie 11 l. bez względu czy trasa czy miasto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 103KM 76kW
[l/100km]