Multipla to auto bardzo sympatyczne, po pewnym okresie na oswojenie się z jej urodą można je polubić. Problemem jest awaryjność, szybkie zużywanie elementów zawieszenia, w pewnym momencie np. pękł kolektor wydechowy.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik elastyczny, moc wystarcza do sprawnej jazdy po mieście i rozsądnej podróży poza miastem
3,0
Skrzynia biegów
bez rewelacji, mogłaby być dokładniejsza
4,0
Układ jezdny
zawieszenie delikatne, ale zapewniające dobre prowadzenie, trochę za mocne wspomaganie kierownicy, co można odczuć przy szybkiej jeździe
Komfort
5,0
Widoczność
rewelacja, dałbym szóstkę za widoczność
4,0
Ergonomia
w zasadzie ergonomia multipli jest na piątkę z minusem. Minus za profil siedzeń. Multipla świetnie wchodzi w zakręty, tyle że siedzenia nie trzymają. Drugi minus za brak możliwości otwarcia bagażnika z pilota/centralnego zamka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
latem bez klimatyzacji jest ciężko, a sama klimatyzacja obciąża silnik (1.6) i przy dużym gorącu jest niewydolna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sześciosobowa rodzina się bez problemu mieści, miejsce z przodu po środku jest naprawdę pełnowymiarowe.
5,0
Wyciszenie
jak na przestrzeń w środku multipla jest b. wyciszona.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie 9 l gazu/100 km, w mieście z klimatyzacją nawet do 13 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Kilkuletniej multiplę w dobrym stanie trzeba poszukać, ale ceny są rozsądne (jak na auto sześcioosobowe). Koszty eksploatacji nie są niskie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki to zmora Multipli. Stukania z zawieszenia, sworznie, elektronika (kontrolka silnika, kontrolka oleju).