Silnik
: po zakupie wymienilem rozrzad.kompletny to 280zl +wymiana.w aso u fiata wszystko jest 2-3razy drozsze.oleju nie bierze ani grama.wymieniam co 15tys.km.zalewam polsyntetyk.to tyle.pozdrawiam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
polecam maryske w dieslu.zarowno 2,4jtd ktory mam jak i jego 4ro cylindrowy brat 1.9jtd pozwalaja na tania a przy tym calkie dynamiczna jazde.przed zakupem jak kazde auto jak kazde auto koniecznie jednak sprawdzic w dobrym warsztacie.zwlaszcza silnik i jego wtryski.1wtryskiwacz kosztuje ponad 1000zl!!!duzo?tak,ale obecne diesle tak maja-1 pompowtryskiwac do volkswagena kosztuje 2500zl!!!dlat.warto poswiecic 100-200zl na ich kontrole by nie wdepnac w bloto.i turbiny.regeneracja kazdego turbo zaczyna sie od 2000zl!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
kupilem to auto u chandlarza swiezo sprowadzone z wloch.poprzedni wlasciciel kobieta.na liczniku bylo 88000km w co rzecz jasna nie wierzylem.za 180zl sprawdzili mi go w aso fiata i orzekli ze faktycznie tyle moze miec.silnik,turbo,skrzynia,karoseria byly ok:)tylko w zawieszeniu do wymiany byl 1 lacznik stabilizatora,ale koszt on tylko 70zl.kupilem maryske za 14000zl co bylo przecietna cena rok temu za to auto z tym silnikiem.silnik przyjemnie zaskakuje;to 5cio cylindrowa jednostka a wiec ladnie wyrownowazona rowno pracujaca i jak na juz 9lat -cicha.malo kto wie,ale to fiat jako 1szy wprowadzil wtrysk comann-rail w motoryzacji w polowie lat 90tych,a potem przeszla na to reszta swiata.nawet grupa vw teraz wycofuje sie z pompowtryskiwaczy przechodzac na comann-rail.wspominam o tym by nie ktorym nie dowiarkom uswiadomic ze nie niemcy wymyslili wszystko w motoryzacji:)moje 2.4jtd jak na razie nie zawodzi.teraz w 15st mrozy odpala jak latem.jak to dieslach z turbo do 1500obr malo sie dzieje.potem explozja mocy.przy 2000obr.jest 305niutonometrow.to tyle ile w 3litrowych benzyniakach-i to sie czuje.przyjemnie sie wyprzedza,ale trzeba uwazac,bo kola boksuja i na dwojce,a na mokrym i na trojce.
4,0
Skrzynia biegów
pracuje ok.teraz w mrozy ciezej wchodzi 1ynka.jak sie olej rozgrzeje spoko.1ynka i 2jka sa b.krotkie
4,0
Układ jezdny
nie mam zastrzezen,ale w ciagu 30000km jakie zrobilem lacznik stabilizatora wymienialem 2razy.kosztuje 70zl+robota wiec problemu nie ma.to stala bolaczka tego modelu,ale nie tylko fiata.
Komfort
3,0
Widoczność
przedni lewy slupek w lewych zakretach duzo zaslania
4,0
Ergonomia
jest ok.fotele wygladaja na male a sa calkie wygodne nawet na dlugich trasach.oryginalne radio fiatowskie po 7latach nie nadawalo sie do niczego,wiec go wyrzucilem.ale wtedy pojawia sie wielka dziura!fiat to przewidzial i wyprodukowal maskownice oo ktorej zalozeni mozna zamontowac dowolne standartowe radio.ale za ta maskownice w aso fiata zadaja 80zl!!!na gieldzie kupilem za 10:)ten sam problem maja posiadacze modeli bravo,brava.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
po naladowniu klimy za 250zl dziala jak nalezy.otwory wentylacyjne maja tez pasazerowie z tylu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla trojki z tylu na dluzsza trase jest raczej za ciasno
4,0
Wyciszenie
na zimno zwlaszcza teraz w zimie slychac ze to diesel.potem nie wiele
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przecietnie pali 6-7.przy bardzo ostrej jezdzie na niemieckie autostradzie(150-200km|h)i wlaczonej klimie moze wziac i ponad 8.z kolei na autostradzie jadac setka zejdzie ponizej 5tki.maxymalnie pojedzie 205km|h.
5,0
Stosunek jakość/cena
marea nie jest doskonala ale w kategori cena zakupu-jakosc juz wg mnie jedna z najlepszych.bo z kim ja porownac?golf,passat-dobre w dieslu(choc wcale tak bezawaryjne)ale ile kosztuja!!!mondeo-bardzo marny i awaryjny diesel 1.8.vectra to samo!japonske-dobre,ale drogie i malo ich na rynku zwlaszcza w dieslu.a francuzkie to z kolei loteria.i jedna uwaga-niewiele jest diesli z konca lat 90ych o mocy 130km za cene niewiele ponad 10000zl!.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oprocz wspomnianych 2lacznikow wymienilem 2 zarowki i tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie bylo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 131KM 96kW
[l/100km]