Zawieszenie
: Szybko zużywające się łączniki stabilizatorów i wahacze. Na szczęście te elementy są tanie.
4,0
Całokształt
Jest to samochód o bardzo atrakcyjnej linii nadwozia, w zasadzie nie starzejąca sie sylwetka i wnętrze. Bardzo dobrze się prowadzi i mało pali, do tego jest tani w zakupie i w eksploatacji, jeśli trafimy na utrzymany egzemplarz. Do tego bardzo bogate wyposażenie i możemy się cieszyć z jazdy. Opinie o awaryjności w tym samochodzie prawdopodobnie piszą ludzie, którzy nigdy nie mieli z tym autem doczynienia, bo sami użytkownicy bardzo chwalą ten samochód. Jak najbardziej polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik na tle innych diesli z tego okresu (np. VAG) pracuje bardzo cicho i kulturalnie. Świeca żarowa gaśnie po sekundzie i nieprzyjemny klekot silnika znika bardzo szybko. Do tego silnik jest dynamiczny i bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Jak w większości aut tego typu, biegi wchodzą lekko i sa dość dobrze zsynchronizowane z silnikiem. Nigdy nie miałem z nią problemów.
4,0
Układ jezdny
Samochód ma dość dobrze zestrojone zawieszenie, nie jest zbyt miekkie ale też nie za twarde, daje poczucie komfortu i przyczepności. Samochód prowadzi się pewnie, przy większych prędkościach może być nadsterowny.
Komfort
5,0
Widoczność
pod tym względem wypada bardzo dobrze, widoczność jest doskonała, jedynie przednie słupki, ze względu na ich szerokość, czasem zasłaniają drogę. Tylna szyba trochę oszukuje, wydaje się że zaraz wjedziemy w przeszkodę, a tak na prawdę mamy jeszcze min. 50 cm miejsca, ale ten problem rozwiązują czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i dźwignie są ułożone w dobrym miejscu, nic nie trzeba szukać, wszystko jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się stosunkowo szybko, a klimatyzacja jest wydajna, co pozwala na szybkie schłodzenie pojazdu. Bardzo przydatną funkcją jest \"MAX.DEF\", która pomaga w szybkim rozmrożeniu szyb i lusterek w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest odpowiednio dużo. Jeśli odsuniemy maksymalnie do tyłu fotele przednie, z tyłu wyższa osoba może mieć mało miejsca, ale raczej nie będzie potrzeby na tak dalekie odsunięcie foteli.
3,0
Wyciszenie
Pod tym względem mogło by być lepiej, Nie jest źle, bo w tym segmencie w niektórych droższych markach było gorzej, ale przy większych prędkościach wiatr i silnik dają o sobie znać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem. W mieście maksymalnie 7 litrów przy cięższej nodze. W trasie na pełnym baku udało mi się przejechać 950km z 4 osobami i pełnym bagażnikiem (głównie autostrada) Także myślę że jest to dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bogate wyposażenie, blach w podwójnym ocynku, niskie ceny części, ładna sylwetka. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Jeśli komuś nie zależy na tzw. \"prestiżu marki\" to ten samochód jest dla niego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puki co nie miałem z tym większych problemów. Jedynie ta nieszczęsna klamka tylnej klapy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna naprawa to sprzęgło, ale nie kwalifikuję tego jako usterka tylko część eksploatacyjna. Sprzegło zmieniałem przy przebiegu 206 tys. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]