Silnik
: Wystarczająco żwawy, bardzo elastyczny i ekonomiczny.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z mojego samochodu. Ma duży bagażnik, zapewnia niezły komfort jazdy, a wizyta na stacji paliwowej nie jest horrorem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik po nagrzaniu pracuje cicho i równo. Drgania nie są przenoszone do wnętrza samochodu. Elastyczność rewelacyjna, pełny moment dostępny już od 1500 obrotów. Tempo wkręcania na obroty zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Auto nie jest ociężałe, pomimo swojej nie małej masy i gabarytów.
Musimy mu wybaczyć dość głośną pracę zaraz po rozruchu, jednak jest to diesel. Moim zdaniem - doskonała jednostka napędowa.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna. Problemem w moim egzemplarzu jest jedynka i wsteczny. Wrzucenie ich bez zgrzytnięcia wymaga zatrzymania. Jeśli się chociaż toczymy usłyszymy niemiłe chrupnięcie. Wymagało to ode mnie wyrobienia w sobie pewnych nawyków.
4,0
Układ jezdny
W porównaniu do Fiata Coupe, jest to auto wręcz salonowe. Na zakrętach prowadzi się pewnie, z małą tendencją do nadsterowności spowodowanej lekkim tyłem (z reguły wożę tam 500l powietrza). Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, tak poprzeczne jak i wzdłużne.
Czułym miejscem są stabilizatory z przodu, na polskich drogach można je wytłuc w miesiąc.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu jest doskonale. Słupki nie zasłaniają wiele, do tyłu widoczność jest również bardzo dobra.
Można się doczepić jedynie do lusterek, które mogłyby być odrobinę większe, ale nie obniżam za to oceny, bo zamontowany rozmiar jest w zupełności wystarczający (jednak auta dostawcze posiadają większe, a takimi też jeździłem w przeszłości).
4,0
Ergonomia
Posiadam wersję wyposażenia HLX. Z radiem nie mam żadnych problemów, sterowanie jest przy kierownicy. Jedyne co jest trochę nie tak umiejscowione to regulacja wysokości świateł. Brakuje w niej też podświetlenia (to samo tyczy się regulacji jasności podświetlenia deski rozdzielczej). Brakuje mi też kontrolek na desce rozdzielczej do świateł przeciwmgielnych (przód i tył). Po włączeniu zapalają się tylko lampki przy przyciskach na konsoli środkowej - dla mnie to za mało. Przydałoby się też regulowanie kolumny kierownicy w drugiej płaszczyźnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu zasłużone 5. Pomimo dużej pojemności auta, system ogrzewania i wentylacji sprawuje się lepiej niż się spodziewałem. Auto można nagrzać i wystudzić w stosunkowo krótkim czasie. Dużym udogodnieniem jest automatyczna regulacja siły nadmuchu powietrza. Zmniejsza to obciążenie kierowcy w pilnowanie temperatury w samochodzie. Osobiście zawsze włączam klimatyzację, ustawiam zadaną temperaturę, i siłę nawiewu ustawiam na AUTO. Wtedy mogę już zapomnieć o pilnowaniu wentylacji, skupiam się na jeździe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach jest bardzo dobrze. Mam ponad 185cm wzrostu i nie mam problemów ze zmieszczeniem się w samochodzie. Z tyłu nie jeździłem, ale żaden z moich pasażerów nie narzekał na ilość miejsca.
4,0
Wyciszenie
W aucie nawet przy prędkościach autostradowych jest dostatecznie cicho. Jedyne co słychać wyraźnie jest szum powietrza opływającego lusterka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części oryginalnych mogłyby być troszkę niższe. Robocizna zależy od samego serwisu. Zużycie paliwa niskie, w mieście niewiele ponad 7l/100km. W trasie przy spokojnej i równej jeździe można zejść poniżej 6l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Duże kombi z dobrym silnikiem diesla z bogatym wyposażeniem. W porównaniu do konkurencji jest tańsze. Moim zdaniem - rewelacja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylna klapa jest swego rodzaju wynalazkiem. Nie odskakująca klamka klapy, nie działające ogrzewanie tylnej szyby. To są rzeczy, które co jakiś czas wracają. Koszty naprawy bardzo małe lub zerowe (w przypadku klamki, wystarczy raz na czas ją wyczyścić). Cała reszta działa jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Oby tak dalej!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]