Silnik
: Pierwszy common rail jaki zamontowano w samochodzie osobowym,
zdecydowanie najlepsza konstrukcja wysokopręzna w tym czasie.
4,0
Całokształt
Generalnie dużo lepsze auto niz opinia o Fiatach. Silnik i karoseria nie do zajechania. Marea Weekend to kompromis
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik to najlepszy element tego samochodu. Dynamiczny oszczędny, bezproblemowy.
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny lubi haczyć przy zimnym silniku.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone raczej twardo. Uzyskano bezpieczeństwo kosztem komfortu. Zakręty pokonuje bez kołysania i wychylania sie nadwozia. Największy minus to coroczna wymiana łączników stabilizatora.
Części z robocizną w ASO to wydatek 150zł. Wymiana trwa godzinę.
Komfort
4,0
Widoczność
W miarę dobra. Tragiczne światła mijania.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu!! Oryginalne radio jest z wykopalisk.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja mogłyby być wydajniejsze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutu, wygodne fotele. Z tyłu brak miejsca na nogi dla pasażerów powyżej 180cm
3,0
Wyciszenie
To największy minus samochodu. Nie należy zapominać ze to diesel i konstrukcja auta ma już swoje lata ale mimo wszystko można się było lepiej postarać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu samochód wypada lepiej niż podaje producent.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie i łatwo dostępne części. Niskie koszty utrzymania i serwisowania w porównaniu z konkurencją.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne ale denerwujące usterki które jednakże można tanio usunąć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez trzy lata ( 70 tys. km) nie miałem sytuacji aby auto odmówiło posłuszeństwa na drodze.