jedynie za twarde zawieszenie psuje obraz całość (moje odczucie)
Wrażenia
5,0
Silnik
dobre osiągi, ładne brzmienie, duża kultura pracy, umiarkowane spalanie, nie "bierze" oleju, dobrze pali,
obroty przy 155 km/h wynoszą tylko 3000!
przy setce tylko 2000!
ładnie ciągnie do 4000 obrotów
turbo odczuwa się dopiero powyżej 2000obrotów
5,0
Skrzynia biegów
biegi płynnie i precyzyjnie wchodzą, trochę ciężko pracuje sprzęgło
4,0
Układ jezdny
precyzyjny układ kierowniczy, zawieszenie sportowo zestrijone , trochę za twarde na nasze drogi,
Komfort
3,0
Widoczność
szerokie słupki przednie, do tyłu dobra widoczność, lusterka duże,
mozna sie przyzwyczaić
4,0
Ergonomia
wygodne siedzenia z regulacją pod lędźwie, podłokietnik, regulowana wysokość fotela i kierownicy, pozycja za kierownicą wygodna
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja działa wydajnie, ogrzewanie również, nawiewy na tylna siedzenia
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca, duży bagaznik
4,0
Wyciszenie
samochód bardzo cichy przy większych prędkościach, nie słychać ze to dziesel (pod warunkiem że układ wydechowy jest orginalny z katalizatorem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie przy oszczędnej jeździe do 120km/h wynosi 6l
średnio w cyklu mieszanym 7-7,5 l
zamienniki są tanie ale orginalne fiatowskie są drogie (droższe niż do mniejszych silników
5,0
Stosunek jakość/cena
wersja z najbogatszym wyposażeniem i największym silnikiem za niewielką cene , daje dużo radości, szczególnie silnik
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterki:
w zawieszeniu- wahacz przedni (160zł) łaczniki stabilizatora (40zł)
napinacz paska klinowego orginalny 600zł
nieszczelność w układzie klimatyzacji
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych awarii, silnik pali bez problemu , nie bierze oleju, nie kopci,
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 125KM 92kW
[l/100km]