Silnik
: Silnik rewelka, R5 niesamowicie wkręca się na obroty, przy stosunkowo niskim spalaniu i wysokiej bezawaryjnbośći. Spokojnie robię Nią wszystkich dresów w Betach i Golfach, a nawet Punto Abartha.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Czasem są jakieś spięcia i nie działają szyby z tyłu, kwestia bezpieczników.
Inne
: Czasem zamek centralny łapie zwisa.
5,0
Całokształt
Merry można dostać w naprawdę fajnych pieniążkach, generalnie bogato wyposażony i przestronny samochód, wersja HGT jest niesamowita pod względem osiągów i kosztów eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj nie ma się do czego przyczepić, R5 działa bez najmniejszych problemów, mimo przebiegu wciąż świetnie wkręca się na obroty, usterki zdarzają się sporadycznie i są zwykle nieszkodliwe.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje świetnie, przy dobrym opanowaniu jej można bardzo szybko operować biegami, chodzi bardzo płynnie, bardzo trwała i bezawaryjna, jedyne co trzeba robić to dolewać oleju.
4,0
Układ jezdny
Mogło być troszkę lepiej, ale nie zapominajmy że jest to rodzinny 5 drzwiowy sedan, mimo masy i rozmiaru bardzo dobrze trzyma się w zakrętach i świetnie reaguje nawet na najmniejszy ruch.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety, fabryczne soczewki dosyć szybko się przepalają, i wraz z czasem słabną, nie pomogą najlepsze żarówki, najlepiej kupić nowe. Generalnie nie jest aż tak źle, gdyż często halogeny świetnie doświetlają to czego soczewki nie.
4,0
Ergonomia
Wersja HGT posiada w standardzie poszerzony wlot powietrza do chłodnicy i jest minimalnie niższa niż normalne modele, prezentuje się ładnie, i agresywnie ale niestety wciąż widać linię bravo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj również nie ma się do czego przyczepić, nie wiem jak z klimatyzacją bo u mnie takowa nie działa, ale ogrzewanie działa bardzo dobrze. Intuicyjne pokrętło temperatury pozwala na dosyć dokładne ustawienie jej, taki troszkę mini climatrocnic ale w wersji manualnej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet wysocy pasażerowie bez problemu podróżują tym samochodem, sporo miejsca na nogi i głowę, dzielona tylnia kanapa, jak na samochód tej klasy - rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Ciezko powiedzieć, bo w mojej Merry zamontowany jest przelot, generalne wyciszenie jest satysfakcjonujące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fiat od zawsze był tani w eksploatacji, części są bardzo dobrze dostępne, gdyż bazują na podzespołach bravo, koszty utrzymania nie są wbrew pozorom wysokie jak na tą klasę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za moją Merry zapłaciłem 1600 zł, włożyłem w Nią drugie tyle aby naprawić większość rzeczy (wahacze, stabilizatory, amortyzatory, hamulce, drążki, tuleje, ręczny plus kilka innych). I na bieżąco jest serwisowana po niedużych kosztach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej nie zdarzają się, a jeśli nawet to zwykle jest to chwilowe i naprawiane samodzielnie, zwykle elektryka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem dwie sytuacje kiedy odmówiła posłuszeństwa, ale pamiętajmy że była troszkę tyrana, raz była to kwestia szczotek rozrusznika, drugi raz czujnika temperatury silnika, naprawione w małych pieniądzach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V 147KM 108kW
[l/100km]