Za tą kaskę (9 000 zł) i w porównaniu z Seatem Cordobą bajer full wypas max.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ożywia się wyraźnie powyżej 3000 obr/min. Naprawdę nieźle się kręci, ma kopa. To 3 Fiat, którym jeżdżę i potwierdza się to, co zauważyłem wcześniej - to ma ducha!
Pali mało gazu (instalacja Tartarini - założona przez Fiata) - 8-9 miasto i 7 l w trasie z elementami agresywnej jazdy do 150 km/h.
Gazik miewa epizodycznie fanaberie, jak jest zimny.
3,0
Skrzynia biegów
Przy gwałtownych przyspieszeniach włożenie 2-go biegu odbywa się ze zgrzytem, jak w Starze. Może to moja wina i za płytko wciskam sprzęgło.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się trzyma na dobrej drodze, nawet przy dużych prędkościach (powyżej 150 km/h). Zawieszenie z nieznanych powodów czasem skrzypi i jęczy, a czasem nie.
Ogólnie zawiecha jest twarda i po wlocie w średnią, polską dziurę auto traci kontakt z podłożem. (zawiecha jest po wymianach prawie wszystkiego!)
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Super. Jadę tym jak tapczanem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
B. szybko i skutecznie się nagrzewa. Brak doznań z upałów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydawało mi się, że jest większa. Z przodu jest dość miejsca - jak jadę, to mam wrażenie, że leżę w łóżku. Z tyłu jeszcze nie jechałem.
4,0
Wyciszenie
Do 110 km/h OK. Powyżej wiatr gwiżdże bezlitośnie.
Przy gwałtownych przyspieszeniach z wydechu dobywa się dźwięk znany z PF 125 p - tak, jakby auto miało zapalenie krtani.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lepiej jak Seat Cordoba 1.8 CLX. Zużycie gazu jest niezależne od ciężaru buta - to moje zdanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy z najlepszych
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Radio raz gra, raz nie - jednak możliwe, że wpływ miały na to ingerencje polskich fachmanów od głośników.
Podświetlenie środkowej konsoli działa, działa, ..., a potem znów działa.
A klamki, są jak w katedrze - trzeba się na nich powiesić, żeby się dało drzwi otworzyć. Kondomki z gumy na klamkach są tworem szaleńca.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Pompa wody
2. Membrana reduktora gazu - 23 000 przebiegu i wymiana.
3. Termostat - drogi jak diamenty, bo zintegrowany z obudową.
4. Zawiecha jęczy jak stodoła. Po czym jest cisza i znów jęczy - tak miałem w Polonezie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 103KM 76kW
[l/100km]