Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Linea Sedan

Zuq, 5 lat temu
Silnik 1.4 T-Jet 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Linea Sedan 1.4 T-Jet 16v 120KM 88kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mega! Nie wypasione BMW i VW jakich mnóstwo zostają na światłach z tyłu.
Zawieszenie : Trwałe choć nie komfortowe
Karoseria : Brak śladów korozji
4,0
Całokształt
Mija 5 lat od mojego użytkowania samochodu. Zanim kupię inny pora rozprawić się ze starym :-) Wcześniej jeździłem Lancią Lybrą 1.9 JTD więc poprzeczka stoi wysoko. Powinno być 3,5 gwiazdki ale za fun z jazdy T-Jetem daję 4. Silnik to niezaprzeczalnie największy atut tego modelu. Drugi to zawieszenie: nie że komfortowe tylko nic się nie sypie. Prawie zero napraw. Resztę krytykuję poniżej :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jedno słowo: fantastyczny! Na papierze 9,2 sek do setki i... to się czuje. Zbiera się praktycznie od samego dołu a w czasie jazdy, gdy chcemy wyprzedzać czy przyspieszyć, nie ma potrzeby redukowania biegów. Do tego w czasie 10 lat (5 lat poprzedni właściciel) użytkowania kompletnie bezawaryjny. Zmieniać olej, filtry i świece (niestety irydowe - droższe) i mozna jeździć. No, o rozrządzie (szkoda ze nie łańcuch) też trzeba pamiętać :-) Całość zachwytu uzupełnia jeszcze fakt że do instalacji LPG jest idealny. Dlatego, mimo niechęci do Fiata, rozważam teraz kupno Tipo T-Jeta.
3,0
Skrzynia biegów
Plus to synchronizacja z silnikiem tzn. biegi są bardzo elastyczne. Na 5-tym można jechac 60/h i bezproblemowo przyspieszyć. Minus to jej praca: głośna (pamiętajcie do czego porównuję!), czasem coś pochaczy, aby wrzucić wsteczny bez zgrzytu auto musi stanąć na te 2 sek. Czasem wsteczny nie wskakuje też za pierwszym razem. Mogłoby być lepiej.
3,0
Układ jezdny
Podczas jazdy nie jest mega precyzyjny ale można się przyzwyczaić. Dosyć ciężko się kreci kierownicą na parkingu. Za to w zakrętach nieźle trzyma się drogi ale na podczas deszczu trzeba uważać choć może to kwestia opon.
4,0
Karoseria
Kształt jaki jest każdy widzi. Mnie się w miarę podoba. Mimo upływu lat nic nie rdzewieje a stoję pod chmurką.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w porządku. I do tyłu i do przodu i na boki. Lusterka zewn. wystarczająco duże. W nocy światła H4 dają radę a po doświetleniu halogenami jest bardzo dobrze. Grunt to poprawna regulacja.
2,0
Ergonomia
Nie pasuje mi umiejscowienie przycisków do świateł przeciwmgielnych (często włączam przednie) - podczas jazdy łatwo pomylić z przyskiem tylnych świateł lub z regulowaniem wysokości reflektorów. Jeszcze słowo o fotelach: twardo, niewygodnie, materiał solidny ale nieprzyjemny w dotyku. Po 300 km jazdy mam dość i muszę rozprostować kości (mam 42 lata). Trochę nie przemyślane miejsce na napoje (wrzucając 5-ty bieg uderzony w butelkę). Do tego trzeba znaleźć odpowiedniej wielkości butelki aby pasowały. Niestety jak to we Fiacie słychać różne dziwne odgłosy i to wynikające nie z trzeszczenia deski tylko inne. A to coś popiskuje przy pasach, albo z tyłu kanapy, z bagażnika... Niestety jakość materiałów mierna , tu najbardziej widać "budżetowość" tego modelu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie, dosyć szybko się nagrzewa w zimie, klima z kolei szybko schładza latem choć czuć w porównaniu do Lanci że temp. max chłodzenia wyższa jest o 2-3 stopnie. Wada to nawiew na tył a właściwie jego brak. Niby pod przednimi siedzeniami jest kanał dolotowy ale w zimie praktycznie nic ciepłym nie dmucha. Pasażerom z tyłu marzą nogi...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca dla czterech, nawet większych osób. I do tego mega bagażnik który, uwaga... ma teleskopy. W bagażniku wiozłem kiedyś brodzik pod prysznic 90 cm :-)
4,0
Wyciszenie
A tu zaskoczenie: bardzo przyzwoite. Do 140 km/h nie ma potrzeby podnoszenia głosu. Testowałem niedawno Astrę 4 (J) i szok - po prostu jest dużo głośniej. Sprawdziłem w testach Zachara i rzeczywiście: Astra 4 do Tipo: różnica 3 decybeli! Toż to przepaść.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując byłem przygotowany na większe wydatki a tu miła niespodzianka. Spalanie 8,8 LPG przy mojej normalnej jeździe (40% miasto) oraz do 10,5 na autostradzie 160 km/h z klimą.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena auta to 50 tys. w 2010 r. za nowe. Z takim silnikiem nie dostaniemy nic lepszego. Bardziej komfortowego owszem ale tu trzeba iść na kompromis: coś za coś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W każdym roku wymieniam 3-4 żarówki. Na szczęście nie H4 tylko postojówki lub w tylnym reflektorze czyli taniocha. Popsuło się otwieranie bagażnika z wnętrza i muszę otwierać kluczykiem. Do tego piszczy czujnik pasów - od kierowcy - wkładam zaczep na odwrót i tak jest ok. Ot Fiacinka :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z większych rzeczy za mojej kadencji wymieniłem: poduszkę prawego amortyzatora przód (90 tyś km), belkę skrętną tył (105 tys.), akumulator (130 tys.) No i klocki z tyłu dwa razy zapiekły się - wygląda to na konstrukcyjne niedopatrzenie bo z przodu wymiana po... 95 tys. i materiał cierny jeszcze był ze 3 mm.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-Jet 16v 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Linea Sedan