Inne
: W zasadzie nie doswiadczylem. Silnik sie nie psuje, ale 77koni to najwieksza wada tego auta
4,0
Całokształt
Niestety, dobre wrazenie wypracowane przez wlasciwosci jezdne, ilosc miejsca i wyglad pryska w zetknieciu z tragiczna jednostka napedowa. 4 gwiazdki za caloksztalt dane chyba ze wzgledu na sentyment do FIATa i chec zachowania obiektywizmu. Po 8 latach uzytkowania miejsce zachwytu zastapilo rozgoryczenie.
Auto uzytkuje od nowoaci. Rocznik 2010 kupione wstyczniu 2011. Poprzednikiem byla lzejsza o 200 kg Siena 1.2 8v 73 KM. Dlaczego kupulem tego mula? Ze wzgledu na taniosc czesci, prostote obslugi serwisowej. Niestrty, dzis po lach wiem ze trzeba bylo skusic sie na TJeta
Auto od poczatku bylo wolne, ale myslalem ze sie "dotrze". Niestety, wbrew opiniom na roznych portalach nie zauwazylem by po przejechaniu 1000 km, 10 000 km czy wreszcie 100 000 km w jaki kolwiek sposob poprawie ulegla dynamika. Jedyne co przez ten czas wzroslo to srednie spalanie: z 8.5l/100km do ponad 10 l/100km. Ale to moze dlatego ze chcac normalnie nim sie przemieszczac, przestalem piescic sie z prawym pedalem. Auto uzytkuje codziennie we Wroclawiu (tak dla info podaje).
Ta jednostka (1.4 8V 77 KM) to pomylka w tym aucie! Jesli potencjalny nabywca Linei to czyta, to prosze nie kupuj tego auta z tym silnikiem (bedziesz zalowal!)
Z plusow: dobre prowadzenie, wybieranie dziur, ilosc miejsca z przodu (z tylu pasazerowie wala glowa w podsufitke), duza ikosc miejsca w bagazniku (brak "zgniatacza jaj").
Zawieszenie proste ale w miare trwale.
Hamulce - z tylu bebny z przodu malutkie tarcze. Tu znow moja uwaga do Fiata: co z tego za auto ma 77 kucy jak rozpedzone do 140 musi sie zatrzymac tak samo sprawnie jak 120 czy 150 konne. Te hamulce to smiech na sali, razem z marnym silnikiem. Po przejechaniu 120 kkm rozgladam sie za trzecim kompletem tarcz i czwartym kompletem klockow.
Auto na mocne 3+. Polrcam dla
A) masochistow co lubia wydawac pieniadze przy dystrybitorze nie majac zadnej przyjemnosci z jazdy
B) ludzi spokojnych ktorym odpowiada 15s "sprintu" do setki
BTW: krecenie silnika do 6 krpm daje objawy jak przy slizgajacym sprzegle: silnik wyje a auto stoi :/
Wrażenia
2,0
Silnik
Dwie gwiazdki jedynie za zerowa awaryjnosc. Jednostka przejechala 60 kkm po trasach (90 - 140) niedawno 155km/h (tempomat) na trasie Krakow - Wroclaw i zyje. W miescie krecona do 4 tysiecy rpm, redukcja przy podobnych wartosciach. Nierzadko wkrecana jest na obroty powyzej 5 krpm (tez miasto). Przy takim traktowaniu NORMALNYM jest zuzycie oleju w ilosci 100 ml/1000km. Za to nie ma w ogole syfu w odmie (rozebralem obie jak i przepustnice po przejechaniu 100 000km i byla czysciutka). Olej taki jak zaleca producent. Nic nie kombinowane z ceratecami czy motodoktorami
3,0
Skrzynia biegów
Tylko 3 gwiazdki za to ze przy przebiegu 125 kkm odszedl walek 2. biegu. W poprzednich autach tego nie bylo
5,0
Układ jezdny
Duzy plus. Jak na ta klase auta i proste zawieszenie. Zachowuje sie naprawde przyzwoicie. Zatowno poprzne jak i inne nierownosci auto wybiera poprawnie. Milo, sztywno trzyma sie drogi.
5,0
Karoseria
Brak rdzy, lakier ok
Komfort
4,0
Widoczność
Slupki A do poprawy. Czasem pieszy za nimi znika.
Tyl - jak w sedanie: bez rewelacji.
4,0
Ergonomia
Jest Ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima przy -10*C ogrzewanie na max i temp cieczy chlodzacej leci w dol. Late przydalaby sie wieksza sprezarka
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mocne 4.5 - za ciasnote na tylnej kanapie
5,0
Wyciszenie
Poprawne jak na auto za 40 kPln
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci tanie ale.... tylko4 * ze wzgledu na naprawe poduszki amort.
4,0
Stosunek jakość/cena
Silnik! I skrzynja obnizaja notacje
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 8v 77KM 57kW
[l/100km]