Silnik
: Miał być wołowaty, a jest całkiem żwawy tatowóz. Polecam benzynkę 98 oktanową.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Na wielkich mrozach-poniżej 20 zamarzły poduszki pod silnikiem, to hałasowało i trzęsło autem z jakieś 10 km, aż odtajały.
5,0
Całokształt
Uwzględniają cenę zakupu do urody i jakości auta, to po prostu klękam i całuję w błotnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetny motor na spokojną jazdę. Mało pali i cichy, przyzwoita dynamika.
Obawiałem się, uwzględniając wielkość auta, że będzie mułem, ale pozytywnie mnie zaskoczył.
Leję vervę 98 i jeżdżę około 90 km/h.
W tych warunkach bardzo miłe auto. Sportowych osiągów nie ma, ale w trasie wyprzedza bez specjalnych problemów. Oczywiście należy redukować odpowiednio bieg.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Odpowiednio zestopniowana i wszystko lekko wchodzi.
5,0
Układ jezdny
Po przesiadce na Lineę ubyło połowę dziur w jezdni.:)
Komfort
4,0
Widoczność
Codzienna gimnastyka na osiedlowym parkingu wygląda jak w każdym takim aucie. Mam wyczucie tyłu w lusterkach, więc długość auta mi nie przeszkadza. Końca bagażnika oczywiście nijak nie widać i niektórzy będą grymasić na przednie słupki, ale chcesz mieć dobry crash test, to musisz mieć grube słupki.
5,0
Ergonomia
Idealnie. Wszystko mam pod ręką, Kierownica i fotel jak należy. Widać projektowali pod takiego przeciętniaka jak ja:D
Jest miejsce na butlę do picia i telefon. Chwalę sobie podłokietnik i to, że bagażnik otwiera się i zamyka niezależnie od drzwi-tzn. po trzaśnięciu klapy bagażnika nie trzeba ponownie pikać pilotem centralnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli chodzi o jakość wentylacji i ogrzewania to idealnie, ale zawsze odejmuję tu punkt za to, że dmuchawa musi się kręcić cały czas.Nie da się przewietrzyć auta samym pędem. Taka teraz aerodynamika:(
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No superek:) Wielkie auto, głównie na długość. Z tyłu 3 dorosłych trudno upchnąć na szerokość, ale to chyba w większości dzisiejszych aut. Stanowczo dorośli przesadzają z tą szerokością:D
5,0
Wyciszenie
To znaczy na mój styl jazdy, czyli poniżej 100km/h to jest idealnie, ale jak ktoś jeździ po autostradach, to pewnie brak 6-go biegu będzie uciążliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bajka. Ale mam lekką nogę. Niemniej jednak, trasę 500 km po polsce przejechać ze średnią 5 litrów, to należy się cieszyć. Przeglądy co 2 lata i 30000km i niedrogie u Fiata.
Gwarancja 3 lata. Zmieniam auta przed końcem gwarancji, więc koszty zawsze 0.
5,0
Stosunek jakość/cena
Czarny metalik, klima, radio sterowane w kierownicy, skórzana kierownica, piękna linia, prawie 4,6 długości za 38000 PLN w wyprzedaży rocznika.....
Nie ma skali na tym serwisie- 10 punktów.:D:D
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości coś tam niepotrzebnie buczy pod maską w okolicy obrotów biegu jałowego. Kiedyś się tym zajmę, ale narazie niezbyt kłopotliwe. Obluzował się nitogwint i blaszka pukała o maskę. Serwis zaradził od ręki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ma dopiero 10000 km więc nie ma szans na poważne usterki.
Miałem ten silnik poprzednio w Grande Punto, był absolutnie niezawodny. Do 30 000 wystarcza oleju zalanego w fabryce.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 77KM 57kW
[l/100km]