Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Freemont

Jarek, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 Multijet II 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Freemont 2.0 Multijet II 16v 140KM 103kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
2,86
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : o dziwo brak pęcherzy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia jest najbardziej denerwująca, nigdy nie spotkałem się z tak ciężko chodzącą skrzynią manualną
Układ hamulcowy : zbyt delikatny do tego auta, większa tarcza jest w passacie b6
Układ elektryczny : ogromne problemy z elektryką, mnóstwo błędów w alfaobd
3,0
Całokształt
ogólnie wygląd samochodu jest fajny, jeśli ktoś lubi amerykańską motoryzację i to byłoby w zasadzie na tyle. Włosi i amerykańskie auto to bardzo kiepskie połączenie. Auto niezwykle awaryjne, niedopracowane i drogie w utrzymaniu.
Wrażenia
3,0
Silnik
ogólnie silnik typu mulijet, niby ceniony, żywotny, ale kiepsko o dobrego mechanika, ogromna maska, ale silnik umiejscowiony niefortunnie, słaby dostęp do wszystkiego, filtr paliwa- porażka, filtr oleju-porażka, lubi przeciekać (uszczelka wlewu, vacum, bagnetu), falujące obroty na jałowym, częste problemy z podciśnieniem (przewody gumowe), błędy pod obciążeniem i tryb awaryjny. Mając to auto od razu warto kupić tester i AlfaOBD na smartfon
1,0
Skrzynia biegów
skrzynia wyjęta z ursusa c360 albo czołgu, manual cierpi na ciężkie wrzucanie 2 i 3 biegu i nie ma na to rady, nowe oleje, ceramizery odrobinę pomagają, remontu nie warto robić, auto kupione od gościa który robił kompletny remont skrzyni manualnej, biegi jak haczyły tak haczą, ten typ tak ma. Automat, matko jedyna wystarczy poczytać opinie na forum.
3,0
Układ jezdny
manual nie ma 4x4, napęd wyłącznie na przód, mam zrobione kompletne zawieszenie a dalej się ślizga jak chce. W czasie jazdy jest ok, ale ruszanie, podjazdy, błoto - tragedia. Auto ciężkie, średnio wyważone. Lubi się kołysać na boki na koleinach czy dziurach, mało komfortowa jazda. Słaba dostępność części dobrych zamienników, to ciężkie auto i szkoda remontować na słabych częściach. Słaby promień skrętu
4,0
Karoseria
auta są dość młode, więc rdzy za bardzo nie widać, w krajowych kilkuletnich owszem, podwozie, za windą koła zapasowego, sanki
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra mimo sporych gabarytów, nie potrzebne czujniki parkowania
5,0
Ergonomia
miejsca z przodu wystarczająco, mam 193 i siedzę dość wygodnie, w drugim rzędzie ujdzie, mogłoby być więcej, ostatni rząd katastrofa - wykorzystanie raczej awaryjne niż do codziennego użytku. Dostępność obsługi jako kierowca ok, głupota jedna manetka do wszystkiego, światła beznadziejne (polecam ledy), wykończenie wnętrza takie sobie, jakość materiałów przeciętna, same fotele dość proste i ubogie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja działa w miarę (przejechana Chorwacja), dość mocno irytuje kompresor, jest dość głośny. Grzanie jest ok, o ile nie ma problemów z zawieszającymi się klapami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca z przodu wystarczająco, mam 193 i siedzę dość wygodnie, w drugim rzędzie ujdzie, mogłoby być więcej, ostatni rząd katastrofa - wykorzystanie raczej awaryjne niż do codziennego użytku.
2,0
Wyciszenie
raczej jest to głośny samochód
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
utrzymanie auta jest drogie, serwis, wulkanizacja, części
3,0
Stosunek jakość/cena
jakość jest średnia, nawet przeciętna, cena zależy są ludzie którzy wpakowali 20tys w naprawy chcą teraz sprzedać po 50-60tys. osobiście uważam, je jego cena na poziomie 30-40tys to max, niezależnie od tego czy były naprawy, spokój mamy na krótko, auto psuje się dość często, zawieszenie przy masie auta i naszych drogach trzeba robić co kilka lat, silnik im ma więcej i im mniej jeździ na trasy tym więcej będzie się psuł, ekologia go wykańcza.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w sieci użytkownicy śmieją się ze to REEMONT nie FREEMONT. Auto praktycznie za każdym razem gdy coś robimy ulega zepsuciu to nie VW, gdzie osłonę dolną możesz ściągać 50 razy i nic się nie urwie, tu spinki się psują, nowe już nie są takiej dobrej jakości, więc masz w garażu pudełeczko nowych i praktycznie za każdym razem dajesz nowe, albo przerabiasz na śruby. Plastiki słabej jakości, wtyczki. Dostęp do AKU jak w ferrari (w nadkolu)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawieszenie, gumy, amortyzatory, poduszki silnika, skrzynia, falowanie obrotów, problemy z elektryką, problemy z podciśnieniem, EGR - plastikowa obudowa, częste problemy z wtryskami, wycieki oleju. uszczelka smoka - lepiej wstawić aluminiowa z allegro, koło pasowe, alternator, akumulator, słabe hamulce -ostre hamowanie potrafi scentrować tarcze

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Multijet II 16v 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Freemont 2.0 Multijet II 16v 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Freemont