Silnik
: Zawsze jak słyszę ten gang mam uśmiech na twarzy. Komfort to druga rzecz jaka mnie zaskoczyła pozytywnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Inne
: klima i jej niestabilność przy wyższych prędkościach.
4,0
Całokształt
Posiadam wersję Black Code w kolorze czarnym. Świetne bojowe auto.
Komfortowy o sprężystym zawieszeniu. Silnik 3.6 v6 daje świetnie sobie radę z tym autem. Dźwięk wydechu- rewelacja. Przed otwarciem bramy zapalam auto i słucham muzyki silnika. Jeśli lubisz niemieckie auta to nie szukaj układu kierowniczego jak żyleta. Tu jest komfort,komfort,komfort. Nie jest to Merc,BMW,Audi czy Volvo. Jeśli znaczek ma dla Ciebie znaczenie to nie kupuj. Ale jeśli szukasz auta obok którego nie będzie stało 100 podobnych to jest to dobry wybór. Przed zakupem jeździłem kilka dni dieslem a potem benzyną. Wybór był oczywisty. Tylko PB w wersji V6.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik daje radę bo 280 km czuć pod nogą. Start jest zawsze z głową w zagłówku. Dźwięk podczas przyśpieszania daje przyjemność w prowadzeniu. Na zewnątrz fabryczny wydech gra całkiem dobrze. Ale jeśli szukasz kultury leksusa w pracy silnika na biegu jałowym to możesz się zdziwić. Ten silnik na biegu jałowym czasem ma delikatne drgania. Ale to jego natura. Amerykanie silniki tworzą po swojemu. Za to kręci się wyśmienicie do 6500 obr./min. Lubisz spalanie o kropelce to patrz na diesla. W tej cenie proszę znaleźć taki silnik - nie ma szans. Bez turbo wolnossąca V-ka.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia typowo amerykańska. Powoli i z gracją. Jak ciśniesz to czasem szarpie. W dieslu zbyt długo trzyma na obrotach ale na benzynie jest dobrze. Jedziesz 140 i niecałe 2000 obr/min.. ma 6 biegów przy czym 6 to typowy nadbieg. Jazda na tempomacie to maks 160 km/h. Jak jest wiatr lub jakieś wzniesienie to redukuje do 5 i potem 6. Jedziesz 150 km/h to jest już ok. Możliwa jest zmiana sekwencyjna jest to całkiem dobra sprawa, przy wyprzedzaniu dobrze czasem zredukować bo kick down redukuje czasem bieg po biegu w dół a jak czas się liczy to konie nie pomogą.. DSG to to nie jest, ale 280 PS daje w tym układzie radę. Szkoda,że nie ma w tym aucie 8 biegów jak JEEP Grand Cherookie.. Ciekawostką jest to,że ta skrzynia ma dwa biegi czwarte...
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak SUV komfortowy. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności mimo,że mamy 19 calowe koła. Precyzja prowadzenia nie zachęca do slalomu. Mam kilka aut. Lubię Fordy bo precyzyjnie się prowadzą. Fiat nie chciał być Fordem i prowadzi się po swojemu.
AWD do terenu się nie nadaje. Ale wjedziesz tym autem naprawdę daleko. Na szutrach albo na lodzie potrafi zaskoczyć i tyłem zamiatać ale trzeba to wyczuć.
Komfort
4,0
Widoczność
Brak czujników przednich. Z tyłu jest kamera wraz z czujnikami i to jest świetna sprawa. Słupki przednie są duże i w pewnych momentach przeszkadzają,ale jakie mają być przy tak dużym aucie...
4,0
Ergonomia
Trudno coś zarzucić. Nie jestem zwolennikiem wyświetlaczy ale ten w tym aucie daje radę. 8,4 cala daję radę.
W dzien i w nocy kontrast jest bardzo dobry.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dałem ocenę dobrze,ale klima w czasie jazdy powyżej 150 km/ na godzinę potrafi czasem mrozić zwłaszcza nogi... Serwis bezradny. Sytuację ratuje sterowanie manualne. O ASO później... Trzy strefy to jest to . Dzieciaki z tyłu są zachwycone a ja nie muszę wiać przodem aby tył miał czym oddychać. Nawiewy górą i dołem są optymalnym rozwiązaniem. I to wszystko w cenie 130 000 zł brutto. Proszę znaleźć to samo u konkurencji...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok. Drugi rząd dla dorosłych na nogi nie będzie komfortowo. Dzieci ok. Trzeci rząd pełnowymiarowe fotele dla młodych ok.
4,0
Wyciszenie
Do 140 km jest cicho powyżej słychać szumy. Gdyby zainwestować lepsze uszczelki byłoby ciszej. Zestaw audio ALPINE daje radę. Przyjemnie słucha się czystego brzmienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co 24 000 km przegląd a co 12 000 km wymiana oleju. Często? To teraz o kosztach.
- przegląd 24 000 km to koszt od 900 zł to 1200 zł
- wymiana oleju 480 zł
Wszystko z częściami i brutto... Za mondeo 10 lat temu płaciłem więcej. Wiedza ASO o tym aucie jest żenująca...
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze trudno znaleźć takie auto. Najbliżej mu do EDGA ale to 200 000 zł i w górę...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hamulce... to dramat. Znudziała mnie ciągła wymiana co 30 000 km. Auto z silnikiem 3.6 dobrze przyśpiesza i trzeba hamować. Pamiętać trzeba,że to automat i hamowanie silnikiem nie wchodzi w grę chyba,że zmiana biegów manualna,ale to nie o to chodzi. Wymieniłem skórę na fotelach przednich na prawdziwą perforowaną. Nie dało się latem wysiedzieć bez pocenia.. Czasem coś zatrzeszczy, ale w tej cenie i gabarytach oraz osiągach nie znajdziesz alternatywy. Może mazda CX9 ale nowa to inna liga cenowa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki do hamulce. Ja założyłem tarcze wiercone zimmermann oraz klocki EBC Yellow. Od tego momentu problemów brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 V6 280KM 206kW
[l/100km]