Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ducato IV Furgon

Kuzyn, 7 lat temu
Silnik 2.3 MultiJet 148KM 109kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Ducato IV Furgon 2.3 MultiJet  148KM 109kW od 2014 - Oceń swoje auto
3,62
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Automatyczna klimatyzacja. Działa super. Czy kupiłbym jeszcze raz? Zaznaczyłem tak, choć powinno być "być może" :) Zwiększyło mi się zapotrzebowanie i samochód okazał się za mały. Dzisiaj chyba wybrałbym Iveco w maksymalnym rozmiarze mieszczącym 6 palet. L2H2 mieści 4 palety a prześwit w drzwiach to 176-180cm wysokości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zaprawki w fabrycznym samochodzie. Lakier zniszczony "iskrami"
Inne : Brak dbałości o wykończenia, kontrola jakości do zwolnienia
Inne : Hałas
4,0
Całokształt
(do jasnej cholery. Poświęciłem conajmniej pół godziny na opisanie Ducato a system nie pozwala kliknąć "dodaj ocenę". Auto Centrum, poprawcie błąd! Jestem niezadowolony z serwisu dodawania opini w Auto Centrum!)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny na pusto. Przy większych obciążeniach wyprzedzanie nie sprawia już przyjemności. Na pusto "śmiga" osobówki.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń. Przy ok 2000obr = 90km/h. Działa precyzyjnie, bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się w zakrętach. Zawieszenie jest głośne.
Komfort
2,0
Widoczność
Można przywyknąć jak ktoś nie jest wybredny. Fotel jest niewygodny. Stalowa rama fotela uwierała przez gąbkę, potrzebne było domowe przerobienie fotela poprzez włożenie deseczki pod gąbkę na dole. Mało miejsca na nogi i trzeba mieć na uwadze kluczyk który można zahaczyć kolanem. Krótka kabina, brak możliwości rozprostowania kolan. Widoczność w zakrętach ograniczają dość mocno słupki boczne. Trzeba się wychylać żeby obserwować drogę podczas manewrowania po mieście. Brakuje lewego podłokietnika choć do tego da się przyzwyczaić. Dwuosobowa ławka jest bardzo niewygodna a środkowy pasażer musi być bardzo wyrozumiały ze względu na całkowicie ograniczoną możliwość ruchu nogami.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. W trasie najbardziej przydatna wydaje się wielofunkcyjna kierownica do sterowania radiem. Do lewarka nie trzeba daleko sięgać. Przyciski sterowania szybami, tempomat intuicyjnie. Choć tempomat często "nie załapuje" co jest irytujące.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja sprawuje się znakomicie. Rozdziałowi nawiewów i mocy dmuchawy w trakcie uzyskiwania zadanej temperatury nie można nic zarzucić. Gdybym miał szukać dziury w całym to dość głośny szum przy maksymalnych obrotach dmuchawy nawiewu.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opisałem wyżej. Nie ma przestrzeni, nie ma co opisywać więcej ;) Mało miejsca. Dobrze, że nie mam półki nad głową. W innym ducato sprawdzałem i jest na wysokości czoła. Nie dość, że przy wchodzeniu wali się głową to jeszcze zawadza wysokiemu w czasie jazdy.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie słabe. Powyżej 100km/h duże szumy i hałas dochodzący z silnika. Na dzisiejsze czasy oczekiwałbym czegoś więcej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Furgon L2h2 z przeważnie lekkimi ładunkami. Dużo jazdy na pusto. Średnia z 20tyś km wychodzi na komputerze 8 litrów. Komputer pokazuje prawidłowo. Przy oszczędnej jeździe spalanie schodzi poniżej 7 litrów. Na austostradzie więcej. Prędkości autostradowe 110-120 spalanie ok 9,5 Spalanie najlepiej wychodzi poza autostradami. Pozdrawia spokojny kierowca właściciel. Można przyjąć, że pracownikowi będzie palił do 10litrów. Jak mam pospieszny dzień to tak wychodzi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena najniższa w swoim segmencie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło, ale: - w samochodzie musiałem sam dokręcać wkręty mocowania plastików - brakowało dwóch wkrętów plastików - jedna kratka nawiewu jest uszkodzona i lata luźno. - podczas głośnego puszczania muzyki "bzyczy" plastikowa osłona prawych drzwi Jestem przed pierwszym przeglądem i nie mam czasu jechać z pierdołami i zgłoszę powyższe podczas wizyty . Jednak za niemal 80 tyś netto samochód powinien być dopieszczony przynajmniej jak połowę tańsza osobówka. A tutaj zdecydowanie widać różnicę w jakości. Jestem w jakiś sposób przywiązany do marki. Wcześniej kupowałem nowe Pandę i Lineę, i nie miałem tam takich niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Ale po pewnym czasie użytkowania zauwazyłem, że na progu były robione zaprawki pędzelkiem a lakier w koło samochodu jest opryskany prawdopodobnie iskrami ze spawania albo szlifowania czegoś w pobliżu samochodu. Takie rzeczy nie powinny mieć miejsca! Ogromny minus dla Fiata i dla dealera w Łodzi.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 MultiJet 148KM 109kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Ducato IV

Liczba wpisów: 4

Fiat Ducato IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Ducato IV Furgon