Ocena kierowcy - Fiat Ducato IV Furgon ekstra długi Facelifting
adp#1897,
ponad rok temu
Silnik 2.3 Multijet 140KM 103kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
75 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,14
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Ogromna ładowność Ducato Maxi Furgon
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: -piszczenie hamulców pomimo konserwacji
Silnik
: - spory hałas powyżej 100km/h
- hałas wentylatorów pod maską, gdy pracuje klimatyzacja
4,0
Całokształt
To auto firmowe, ja jestem tylko kierowcą. Poza ogromnymi gabarytami i ładownością nie wyróżnia się niczym szczególnym poza hałasem wentylatorów, za małą mocą przy połowie ładowności, często kiepską widocznością na skrzyżowaniach. Następnym razem spróbowałbym czegoś innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na razie bez awarii, ale łyka litr oleju na 2000km (według serwisu nie ma żadnych wycieków). Ogólnie spory hałas , gdy działa klimatyzacja już na 1 biegu. Słychać z daleka kto jedzie. Moc silnika względem wagi całości i dorzucenia na pakę przynajmniej połowy ładowności stanowczo za mała. Czuć obciążenie podczas rozpędzania, przyspieszania i hamowania.
3,0
Skrzynia biegów
Wyprzedzanie wolniejszych pojazdów z czwórki trochę trwa. Piątka już przy 70km/h, wysokie obroty na szóstym biegu powyżej 90km/h przez co zwiększa się uporczywość hałasu proporcjonalnie do wzrostu prędkości.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie Ducato to porażka. Każda dziura, każdy dołek są odczuwalne na tyłku kierowcy. A przejazd przez progi zwalniające przy 20km/h powoduje, że na pace wszystko podskakuje i z hukiem spada. Piszczące hamulce to zmora tego auta- pomimo, że serwis dwukrotnie czyścił cały zestaw to po jakimś czasie i tak pojawiają się piski.
5,0
Karoseria
Ciężko oceniać stan karoserii po 2 latach. Standardowo odpryski po kamieniach i piasku. Lakier jeszcze się nie łuszczy. Na autostradach przy podmuchu wiatru potrafi solidnie zarzucić autem.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w obu kierunkach wymaga często pociągnięcia za pas i wychyleniu się, żeby obserwować ruch po prawej stronie skrzyżowania i to już przy minimalnych kątach na skrzyżowaniach.
5,0
Ergonomia
Ładowność na plus- ogromna przestrzeń ładunkowa. Ciężko manewrować na ciasnych parkingach czy pośród innych pojazdów, gdyż przez przednią szybę nie widać jak daleko wystaje przód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja, szeroki zakres temperatur pozwala na ustawienie skrajnych warunków. Od poczucia jazdy w lodówce i upału (upał po dłuższym rozgrzaniu pojazdu).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni na nogi czy ruchu sporo. Fotele niewygodne na dłuższą jazdę. Słaby zakres regulacji.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wiatru i otoczenia względne. Najgorzej z silnikiem, im większa prędkość tym większy hałas. Za mało biegów, żeby jechać cicho powyżej 110km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało napraw przez 2 lata (głównie serwis hamulców, płynów, wymiana żarówek)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakby był trochę tańszy względem wyposażenia to byłoby idealnie, lub za dołożeniem kilku rzeczy cena byłaby rozsądniejsza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata nigdy się nie zatrzymał, żebym gdzieś nie dojechał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Multijet 140KM 103kW
[l/100km]