Ducato mimo swoich wielu wad jest rewelacyjnym dostawczakiem, to jest po prostu koń roboczy tego oczekliwałem przy zakupie i to dostałem. Wiele drobnych usterek ale zawsze dotarłem do domu może nie zbyt komfortowo ale zawsze taniej w stosunku do konkurencji. Pamietać o przeglądach i olejach ( częściej niż zalecają) a na pewno dotrze się do miejsca przeznaczenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość dobra relacja kosztów do osiągów, standartowo miewszczę się w 11 litrach przy pełnym ładunku i prędkościach autostradowych. Jak do tej pory bez żadnej poważnej awarii. Wadą jest że silnik pracuje na pasku rozrządu a nie na łańcuchu więc raz do roku spore koszty wymiany ( około 2 tys)
3,0
Skrzynia biegów
Wodziki w skrzyni lecą strasznie szybko już trzy razy naprawiałem, po za tym bez zarzutu chociaż dla mnie ze względu na ekonomiczność 1 i 2 p[owinny być dłuższe.
4,0
Układ jezdny
Standard w klasie busów, nie powala ale też nie ma większych zastrzeżeń
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność super, rewelacyjne lusterka ( wersja blaszak), trzeba paniętać tylko o szerokich słupkach w kabinie, przy zakrętach o 90 stopni trzeba uważać na pieszych bo ich po prostu czasem nie widać.
3,0
Ergonomia
Tragedii nie ma ale ten kto projektował położenie gniazd 12 V obok miejsca kubka na napoje ( zbyt płytkie)był kompletnym idiotą. A już kompletnym nieporozumieniem jest umieszczenie wlewu płynu do spryskiwacza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest nieżle ale bardzo długo się nagrzewa, i lubi się psuć potencjometr ogrzewania
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Od razu mówię że trzeba kupić amortyzowane siedzenie kierowcy. W standardzie na długich trasach dupa odpada. Ogólnie standardowe fotele są niewygodne. Mało miejsca na nogi dla kierowcy lewa, lewa noga na długiej trasie cały czas w jednym położeniu.
3,0
Wyciszenie
Dla mnie kiepsko po 1000 kilometrów czuję się jak po koncercie rockowym
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest nieźle przy rozsądnej jeździe pali między 8 a 12 litrów ( 15 też potrafi spalić) ale przy ładunkach które wożę i prędkości jest jak najbardziej ok. Przeglądy w ASO drogie ( Citroen i Peugeot są tańsze) a fachowość obsługi zwala z nóg w negatywnym znaczeniu ( wymieniałem klocki a wyjeżdżając okazało się że hamulce nie działają. Omijać ASO we Wrocławiu na Karkonoskiej. Po skończeniu gwarancji polecam każdy wqarsztat który ma pojęcie o dostawczych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za sprintera bądź craftera trzeba dać minimum 30-40 tys. więcej, dostajesz zasadniczo to samo. Ducato może jest mniej wygodne ale na pewno bardziej niezawodne ( duże usterki) więc do pracy nadaje się idealnie. Jakość do cena idealnie, na pewno niczym innym nie przewieziesz towaru taniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poważnych usterek brak ale jeśli chodzi o drobiazgi to jest tego sporo klima, potencjometr temperatury, wodziki skrzyni, poduszki resorów, zawiasy tylnych drzwi, szybko palące się żarówki. Upierdliwe ale zasodniczo nie wpływają na jazdę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zostałem w trasie a zrobiłem już 250 tys. póki co żadnej poważnej usterki nie było ( kolegę ze Sprinterem z 2010 już trzy razy do domu wiozłem)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Multijet 120KM 88kW
[l/100km]