Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ducato III Furgon przedłużony

bociek, 11 lat temu
Silnik 2.3 Multijet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Ducato III Furgon przedłużony 2.3 Multijet 120KM 88kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
3,62
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto jeździ 70% miasto, 30% trasa. Plusy Jeśli chodzi o komfort pracy, nie ma lepszego auta na dalekie trasy. Siedzenie doskonale wyprofilowane i nie czuć zmęczenia. Niskie spalanie, w zależności od tego jak się jeździ. Waha się od 9 do 10,5L. Dużo schowków, szeroka kabina w której można się przespać nie będą powyginanym jak paragraf (mam 177cm wzrostu. Minusy Niemal od początku użytkowania pojawiały się problemy z autem Nie wszystko pamiętam ale postaram się wypisać usterki. Silnik: - 3x padł wysprzęglik, dwa razy w skrzyni raz pod kierownicą. - wymiana listwy zasilającej - wymiana alternatora - wymiana 5 biegu w skrzyni - wymiana linek od biegów - wymiana sprzęgła - wymiana przewodów od klimy Zawieszenie - wymiana gałek, wahaczy - wymiana amortyzatorów na heavy Inne - wymiana szyby - wymiana windy od zapasu - w ramach gwarancji pół auta malowane bo ruda wyszła. - wymiana napędu, mechanizmu wycieraczek Podsumowanie To co mi się nie podoba i mnie szlag trafia to non stop palące się żarówki. Raz w miesiącu muszę wymieniać a ten co wymieniał, zwłaszcza od strony zbiorniczka spryskiwaczy wie o czym mówię.O obrysówkach nie wspomnę. Mam dość grube ręce i zawsze po wymianie żarówki cała ręka podrapana. O uzupełnianiu samego płynu już pisano, potwierdzę. Debilem trzeba być aby takie rozwiązanie zastosować. Plastikowa listwa maskująca przy szybie jest połączona centralnie w środku, co powoduje iż woda wali na silnik. Zaraz po zakończeniu gwarancji padł EGR właśnie przez wodę. Uszczelniłem listwę ale to nic nie dało. Szlag mnie trafia z wysprzęglikiem, są dwa i naprzemiennie padają raz na rok. Z górnym nie ma problemu bo jest przy kolumnie ale z dolny w skrzyni którą trzeba wyciągać. Koszt wymiany w ASO 2200 zł. Klimatyzacja nie wyrabia w upalne dni. Uchwyty w przestrzeni ładunkowej są bardzo kiepsko wykonane, nie zalecam mocnego ściągania towaru pasami bo można oberwać latającym uchwytem. Wymyśliłem własny patent. Plastikowe osłony burt są bardzo cienkie, wymieniłem na drewniane z sklejki. Kończąc temat , trzeba samemu wiele poprawiać po fabryce. Pomimo iż pisałem niejednokrotnie do Fiat Poland w sprawie usterek, nic nie poprawiono. Choćby wspomniana lista przed szybą. W nowych modelach nadal jest zastosowana listwa łącząna centralnie w środku i nie odprowadza wody poza silnik. Pewnie następny zakup też będzie Fiat ale nauczony doświadczeniem trzeba samemu przygotować auto do pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 3x padł wysprzęglik,
Zawieszenie : Wylał przedni amortyzator.
Inne : Wiele usterek
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzy razy awaria wysprzęglika, dwa razy dolny i raz górny.
4,0
Skrzynia biegów
Wymiana piątego biegu
4,0
Układ jezdny
Wymieniona maglownica
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 Multijet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Ducato III Furgon przedłużony