Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ducato III Furgon krótki

baggio, 15 lat temu
Silnik 3.0 Multijet Power 157KM 115kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Ducato III Furgon krótki 3.0 Multijet Power 157KM 115kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,69
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik rewelacyjny motor V6 poprostu mruczy, a nie pracuje, nie kupujcie auta z innym! Koszty eksploatacji wcale nie będą mniejsze (policzcie paski i wymiany oleju), a przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo bez porównania!
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, jeżdżę fiatem od 2001 roku i nie mogę nic złego powiedzieć. Poprzednim modelem przejechałem ponad 800 tys km bez żadnej awarii silnika! Jedynymi usterkami, które miałem to szczotki w alternatorze (poprostu się wytarły) i układ elektryczny klimatyzacji(przewody zmurszły od soli). Wymiany zużytych elementów zawieszenia uznaję jako rzecz normalną.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uważam, że to najlepiej dobrany silnik do tego auta. Idealna praca w całym przedziale obrotów. Doskonałe przyspieszenie, praktycznie z każdym obciążeniem (najwięcej wiozłem 2 tony). Silnik w sam raz na nasze zatłoczone drogi gdzie czasami wskazane jest trochę dynamicznej jazdy, żeby poprostu dojechać!
4,0
Skrzynia biegów
Przy tej mocy pierwszy bieg wykorzystywany jest tylko przy manewrach. Doskonała elastyczność skrzyni biegów, piątka rewelacja od 50-140 pełna moc - to mówi samo za siebie. Na 6 biegu można śmiało poruszać się po mieście, przepisy pomijam w tym momencie. 2 i 4 trochę za blisko ale po 2 tyg się przyzwyczaiłem i jest ok.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprawia wrażenie auta osobowego, samochód przyjemnie buja się na drodze jednak w naszych realiach za miękkie, uwaga dotyczy przodu, gdzie najechanie na wybrzuszenie asfaltu przy prędkości 80 km/h kończy się dobiciem amortyzatora i metalicznym hukiem. Tutaj widzę pole dla inżynierów, gdyż poprzedni model był z przodu znacznie twardszy no i chyba trwalszy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam nic do zarzucenia, do każdego auta trzeba się przyzwyczaić. Mogę dać jedną praktyczną radę dla osób chcących kupić ten samochód - nie bierzcie fabrycznych czujników cofania. Lusterka nie pokazują faktycznej odległości do tyłu auta, dlatego warto zainstalować czujniki z pomiarem odległości do przeszkody. Czujniki fabryczne dają ostrzegawczy sygnał w ciągły w przedziale od 60-0 cm, a to czasami jest za późno!
5,0
Ergonomia
Sylwetka bardzo futurystyczna, a wręcz sportowa co dla auta dostawczego jest niewątpliwym atutem. Rozmieszczenie przycisków ok, ogólnie cały kokpit nieźle całościowo spasowany, mam pełną wersję wyposażenia więc może nie dostrzegam drobnych niedoskonałóści w tzw. przymusowych pułkach. Jedyne co mnie drażni do widoczne śruby na kokpicie, to jest mała fuszerka:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto wyposażone jest w klimatyzację automatyczną więc się nie wypowiadam - jednym słowem - doskonała!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do poprzednika, krok milowy. Siedzenia i zagłówki są lepiej wyprofilowane, dużo więcej miejsca na nogi, lepiej wyprofilowane podparcia i kąt w kolanach jest bardziej przyjazny dłuższej jeździe. Jestem wysoki dlatego ma to dla mnie ogromne znaczenie.
5,0
Wyciszenie
Dużo czasu spędzam w aucie (ok 12 tys km miesięcznie), więc mogę na ten temat się wypowiedzieć. Krótko mówiąc w poprzedniku po 800 tys dziennego przebiegu czułem się średnio, a w tym aucie poprostu dobrze. Nie powiem, że doskonale bo taka odległość w naszych realiach drogowych już przed wejściem do auta daje dreszczyk emocji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do spalania nie wiem jak się ułoży silnik, ale dotychczasowe wyniki są zadowalające. Auto pali średnio 9,1 litra przy dynamicznej jeździe na normalnych drogach. Autostrada 11 l - ale szybkość 140 i powyżej, czasami zamykam licznik aby go przedmuchać (180 km/h bez problemu). Poprzednik palił odpowiednio 8,3l a na autostradzie przy 140 i wyżej to potrafił skonsumować 13l chociaż był krótszy i mniejszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety auto, jak każde, jest dla mnie kosztem, a ja lubię tylko przychody! Auto kupiłem nowe w okazyjnej cenie, dlatego tu się nie wypowiadam - ja jestem zadowolony, chociaż mam świadomość, że ten model kosztuje około 105 tys netto już po max. upustach, i tu jest niełatwy orzech do zgryzienia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie odpukać żadnych usterek, trochę skrzypi zawieszenie na garbach i jak się chodzi po tyle, to chyba kwestia smarowania dlatego oceniam na 4.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było. Jeżdżę dopiero 1,5 miesiąca.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 Multijet Power 157KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Ducato III

Liczba wpisów: 15

Fiat Ducato III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Ducato III Furgon krótki