silnik świetny, ciągnie w całym zakresie jak lokomotywa, 130-140 km/h można na autostradzie bujać się cały czas w komfortowych warunkach niczym osobówce.
4,0
Skrzynia biegów
czasami wsteczny haczy ale wszystko jest ok, 6 bieg na trasie coś pięknego.
4,0
Układ jezdny
mam wersję ze wzmocnionym zawieszeniem, na pusto jest twardy jak czołg, ale gdy wrzucie się 1T na pakę to auto płynie niczym statek po spokojnym morzu. Trzyma się drogi pięknie, nie jedna osobówka mogłaby się powstydzić. Poprzednio miałem Transita z 2003 r. i porównania nie ma żadnego, oczywiście na + Ducato. Najwięcej wiozłem 2.5 tony i jedyne o co się bałem to czy opony wytrzymają bo auto szło jak burza.
Komfort
3,0
Widoczność
Mam wersję blaszak, do przodu przeszkadzają słupki, do tył mam czujniki.
3,0
Ergonomia
Środkowy schowek skrzypi jak głupi, plastiki też spasowane są kiepskawo ale to tylko dostawczak.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę manualną co w zupełności wystarcza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK.
5,0
Wyciszenie
do 140 km/h słychać tylko szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w granicach 7-12 litrów, przeglądy ok 1000 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem w wyprzedaży 2009 rocznika, wersję średnią z silnikiem 2.3 i skrzynią \"6\" za 67 tyś netto. Wyposażenie bardzo dobre, klima manualna, elektryczne szybki i lusterka, ABS i radyjko fabryczne. Do tego wynegocjowałem hak i czujniki cofania. Za te pieniądze mogłem kupić co najwyżej 2-3 letniego Sprintera albo Craftera z przebiegiem ponad 200 tyś ale chciałem autko nowe i pewne. Jest kilka drobiazgów które mnie irytują (plastiki, ciężko chodzące i skrzypiące drzwi) ale moim zdaniem to są drobiazgi które nie wpływają na walory użytkowe autka. Do tego można dodać bardzo ciekawy wygląd który przyciąga oko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wszystko gra.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Multijet 120KM 88kW
[l/100km]