Inne
: dobry dostęp do części ładunkowej(choć mógłby być o 1m dłuższy :-) )
poza tym jak pisałem na początku: 600 000 na sprzęgle bez wymiany!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: hałaśliwa skrzynia i awarie(typowe?) 5.biegu
Zawieszenie
: trzeba uważać na tuleje wahaczy(zbieżność!)
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
niezawodny.!! 1 x mała naprawa pompy wtrysk. (po 500tys)
1 x wymiana chłodnicy, 1 x wymiana pompy wspomagania.3 x wymiana simmeringu pod rozrządem. poza tym bez problemów.od nowości nietknięte wtryski , sprzęgło,
4,0
Skrzynia biegów
trochę niedobrane przełożenia do tej mocy.
typowe problemy z 5. biegiem i hałasami z przekładni.
4,0
Układ jezdny
b.dobrze się prowadzi. stabilność znakomita.
poza normalnie zużywającymi się elementami zawieszenia( tuleje , sworznie dolne, amorki, końcówki drążków) wszystko ok
Komfort
4,0
Widoczność
byłoby doskonale ale ten mój wzrost-197cm
4,0
Ergonomia
j.w.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zawsze były problemy z ustabilizowaniem temperatury
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
j.w
2,0
Wyciszenie
dość głośno jak na pośredni wtrysk. powyżej 100-110km/h masakra
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
palił wg prędkościomierza - 90km/h-9ltr - - 110/h-11ltr, 130/h-13ltr.
piszę w czasie przeszłym bo go właśnie zezłomowałem po wypadku.niestety. ale następny też ducato
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej kategorii wg mnie to mistrz. cena auta konkurencyjna , ceny części umiarkowane i niskie(zamienników) w porównaniu z podobnymi
(Boxer,Jumper,Master itp) , nie mówiąc o niemcach. trwałość części oryginalnych i dobrych zamienników naprawdę duża.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
myślę ze mozna tak ocenić. przez cały przebieg tylko raz po pół mln. zastrajkował przez pompę- na szczęście w PL. oprócz tego nigdy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 122KM 90kW
[l/100km]