Polecam te busiki bo sa naprawdę fajne w obsłudze, są ładne, ciekawie i przemeślanie zaprojektowane np tylko w Ducato i bliżniakach można bez problemu prze boczne drzwi włożyć palete EU na szerkość a nie jak u innych tylko wzdłuż a póżniej ją obracać (jak paleta waży kilkadziesiąt kilo to ok ale jak tone to jest problem). Dłóższe boczne drzwi o ok 20 cm niż u wiekszości busów rozwiązują taki problem. 1.6m między nadkolami i niski próg także ułatwia załadunek
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma 370 tys km i nic w nim nie było robione. Bardzo dobra elastyczność, wyprzedzanie na V biegu bez żadnych problemów nawet z ładunkiem 2,5 T. Puste auto śmiga jak osobówka ( CC Sporting bez szans )
4,0
Skrzynia biegów
Mam Ducato 18 Maxi i skrzynia jest trochę inaczej zestopniowana naż w innych modelach. Pierwsze cztery biegi wystarczają do ok 115 km/h ale zato w b.krutkim czasie w tym także z ładunkiem. V do ok 165-170 km/h. Musiałem ją wymienić przy ok 310 tys km i miałem problem ze znalezieniem takiej samej skrzyni
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi na wprost i w zakrętach ( Ducato ma najszerszy rozstaw kół ). Słabe są łożyska w kolumnach Mc persona i tuleje metalowo-gumowe. Średnio raz w roku muszę je wymienić, na szczęście są tanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Ducato ma największą szbę z pośród busów przez co widoczność do przodu jest b.dobra, mankamentem jest trochę za szeroki słupek. Spore lusterka może nie wyglądają pięknie, ale zapewniają b,dobrą widoczność
4,0
Ergonomia
Bez porównania lepsza niż w LT i starym Sprinterze, przy nowszym już pomyśleli o kierowcy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy -10 jak długo chodzi na wolnych obrotach to leci ledwo ciepłe powietrze.(rozgrzany silnik stygnie).Natomiast podczs jazdy wszystko jest ok. Na trasie można położyć na desce plastikową butelkę z piciem i po ok 30 min napój jest gorący
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187 cm wzrostu i brakuje truchę miejsca na nogi szczególnie na b.długich trasach gdzie pzydałoby sie chociaż na chwilę wyprostować nogę. Pod tym względem nowy Master jest trochę lepszy , reszta konkurencji wypada gorzej
3,0
Wyciszenie
Przy powyrzej 130 km/h denerwujące są świsty miedzy uszczelkami przy drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie od 8,3 do 11 Bez względu na ładunek, miasto itp zależy przedewszystkim od stylu jazdy. Oczywiście im większy ładunek tym trzeba głębiej wciskać , ale jak komuś się nie spieszy to na trasie zejdzie poniżej 9 l/100 km nawet mając ok 2t
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli przestrzega się przegłądów to auto jest niezawodne i tanie w utrzymaniu. Posiadam także LT 2.5 tdi 109 km , Sprintera 316, Iveco 35c12 hpi, oraz Mastera 2,8 cdi. Na tle busów które posiadam Ducato jest godnym polecenia dostawczakiem, głównie ze względu na osiągi i możliwości załadunkowe, a w szczwgólności ze względu na odpornośc na przeładowanie dotyczy to wersji 18 Maxi ( 14-tka to inna bajka)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kiepska instalacja elektryczna. Po zmainie kilku kabli i wtyczek na lepsze wszystko jest ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na trasie przy ok 310 tys km posypał mi się V bieg (przy ok 300 tys km piątka zaczeła wyskakiwać, aż wyskoczyła na dobre) Mimo to można było jechać ponieważ w Ducato V bieg jest wosobnej obudowie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 122KM 90kW
[l/100km]