Użytkuję ten samochód od przebiegu 103 000 km.Myślę, że przebieg był pewny, bo na warsztacie stwierdzili że mam pierwszy rozrząd.Auto nie szarpie na żadnym biegu jesli ma conajmniej 1100 obr/min. natomiast kopa dostaje dopiero od 2000 obr/min.(turbo), więc elastycznosć ok.Kultura pracy super.Jeżdżę na oleju 5w30 i zeszłej zimy przy -33´C palił od kopy.Tego roku nie ma zimy:-)Wym.oleju co 20000 km.Dolewka 1 l miedzy wymiana.Słaby rozrusznik.Wymieniam drugi raz bendiks a odpalam auto ok 15 razy dziennie w tym raz na zimno.
5,0
Skrzynia biegów
Według mnie zbyt duży skok między czwórką a piątką.Muszę pogonić ponad 3000 obr/min na czwórce żeby poszedł mocno na piątce.Piatka typowy sprinter.3000 obr/min i 125 km/h a pompa odcina wtrysk przy 4000 obr/min.Natomiast technicznie nic złego sie nie dzieje.Przebieg 268000 km i skrzynia oraz sprzęgło ok.Należy pamiętać o sprawdzaniu poziomu oleju.Przy demontażu lewego mc´persona (przy wymianie łożysk skrętnych ) luzuje się półoś i ulewa sie olej ze skrzyni.Wymieniałem dwa razy łożyska skrętne na mc´personie i dolewałem dwa razy po 300 ml oleju.Poza tym biegi wchodzą idealnie.Ocena 4+
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się super.Jak osobówkę.Stan naszych dróg jest beznadziejny i to powoduje, że elementy gumowe szybko się zużywają.Po otwarciu autostradowej obwodnicy gliwic wytrzymałość tych elementów wydłużyła się u mnie dwu krotnie ( jadąc z katowic do strzelc opolskich nie musze jechac przez toszek i pyskowice.Droga na dwie gwiazdki.)Mam wersję 14 i to powoduję, że jest duży promień skrętu, ale wspomaganie ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają szerokie słupki, ale można się przyzwyczaić.Lusterka - bajka.Zero martwego punktu.Dwu częściowe i do tego podgrzewane.Mam elektryczne więc przy cofaniu w wąskie wjazdy można szybko ustawić je tak, że widać tylne koło przy krawężniku i czy wejdzie na wysokość.Mam przeszklone boczne drzwi wiec przy wyjeżdżaniu na skrzyżowaniach pod dużym kątem nie ma problemu.
4,0
Ergonomia
Według mnie więcej miejsca w kabinie niż w nastepnym modelu.Szkoda, że nie ma regulacji kąta położenia kierownicy.Ale jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę długo zimą się grzeje.Wystarczy trochę pogonić i już jest ciepło. Przy mrozach proponuję przysłonić chłodnicę steropianem w rowkach na zderzaku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W trókę trochę wąsko, ale środkowy ma miejsce na nogi.
4,0
Wyciszenie
Wiem, że silniki JTD są cichsze od mojego, ale tutaj nie ma tragedi a mój motor jest mniej kapryśny (mniej elektroniki). :-) Głośne są tylne drzwi.Szumi mi uszczelka lewych dzwi od 120 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie od września do grudnia wyszło mi 9,25 l.Jeżdżę do 5 - 6 miast dziennie i na autostradzie nie przekraczam 130 km/h, ale w mieście lubie być pierwszy.Ladunek od 300 do 800 kg.Żadko ponad 1000 kg.Nie jeżdżę na przegłądy.Mam swojego mechanika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłe samochód używany.Uważam, że za tą cenę nie kupiłbym nic lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem ogranicznik lewych drzwi, i prawy platikowy próg wewnątrz kabiny bo popękał ( ważę 110 kg) oraz zewnętrzną klamkę bocznych dzwi.Połamałem zeszłej zimy.Może ze względu na niską temperature.Jedno co mnie denerwuje to osłony silnika.Nie da się wjechać w twardy śnieg.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem jedna usterkę, która nie wynikała ze zużycia części lub przebiegu, więc była nieprzewidywalna a unieruchomiła mi samochód na trasie.Na pompie wtryskowej jest zaślepka uszczelniona gumowym oringiem skręcona dwoma śrubami, które u mnie z niewiadomych powodów się powoli wykręcały.Efekt ? Podczas jazdy strumieniem wyciekało mi paliwo na zewnatrz i zalało całe podwozi łącznie z wydechem.Wróciłem na linie.Aby to uszczelnić musieli mi zdemontować zderzak,przedni pas, chłodnicę, intercoler, no i pompę wtryskową.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 122KM 90kW
[l/100km]