Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ducato II

3j GG 670421, 18 lat temu
Silnik 2.8 JTD 128KM 94kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 30 tys. km
Fiat Ducato II 2.8 JTD 128KM 94kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
4,15
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie po trasach (400-700 km w ciągu dnia) wysiadam z tego samochodu wypoczęty :) a przynajmniej nie zmęczony :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.8 JTD ze 127KM jest naprawde bardzo silny a do tego elastyczny załadowany ok 1.4 tony ma niezłe przyśpieszenie do 130km/h. Przy spokojnym wyprzedzaniu nie w zakresie powyżej 80km/h nie trzeba redukawać na 4 (chyba że komuś naprawdę się spiesz)
5,0
Skrzynia biegów
Lewarek przy kierownicy a do tego do zmiany nie trzeba zdejmować ręki z podłokietnika w trakcie zmiany :) Biegi wchodzą ładnie, ale jak na busa to są zbyt małe różnice połażen (mały odstęp pomiędzy 1-3 oraz 3-5)
3,0
Układ jezdny
Niestey tu jest różnie; coś stuka, coś telepie a samochód ma zalednie 30tys km. Bardzo twarde zawieszenie (jazda z ładunkiem poniżej pół tony przypomina jazdę na drewnianych kołach ale za to dobre trzymanie w zakrętach :) i przy załadunku powyżej 800kg Ze względu na przedni napęd i długi rozstaw osi Ducato ma słaby skręt oraz trzeba bardzo uważać na koleiny ponieważ ma dużą tendencję do "rzucania".
Komfort
3,0
Widoczność
Duża przednia szyba z trochę za szerokimi słupkami ale widoczność jest w porządku, niestety widoczność na boki bardzo słaba (dużo pomagają szerokokątne lusterka)
5,0
Ergonomia
Generalnie super: dużo podręcznych schowków w zasięgu ręki, duże kieszenie boczne, klipsy na dokumenty (na desce i w składanym oparciu fatela pasażera) Jednak schowki pod fotelami małe i niefunkcjonalne a po wstawiemiu webasta w przeznaczonym do tego miejscu jest jeszcze gorzej - ale ogólnie doskonale. Duże boczne drzwi ułatwiają załadunek/rozladunek
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę bardzo dłuuuuuugo się nagrzewa (proponuję wstawienie webasta), natomiest wentylacja jest ok - szyby szybko odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca ale dla 2 osób, Jazda we trojkę (dorosłych) to tylko męczarnia chociaż kierowca możę odgrodzić się podłokietnikiem. Proponuję układ kierowca + pasażer lub kierowca + 2 bardzo szczupłe pasażerki :)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie z silnika bardzo dobre (słychać przyjemny delikatny pomruknawet przy 140) ale przy 100-110 "syczy" na uszczelkach drzwi, no i niestety te twarde zawieszenie. Jednack nie odczuwa sie zmęczenia z powodu hałasu dlatego daję 5.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chemy żeby samochodzik jeździł w miarę oszczędnie to proponuję nie przekracząć na trasie 120 km/h (do 10.3l/100km) o przy 100-110 (ok 9l) jednak jak ktoś lubi poszaleć to przy średnij na trasie 140 zużywa ok 12 - 12.5 l
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszty naprawy - ze wszystkich posiadanych w firmie samochodów są najniższe :) Tutaj Ducato nie ma równych (za te same parametry w VW lub mercu musiałbym zapłacić ok 40-50 tys więcej, Iveco - 30, Citroen -20 tys. a do tego częci w fiacie są sporo tańsze :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wspomiałem autko ma zaledwie 30tys a już padł regulator ustawień świateł, ach i od szybkiej jazdy odczepiły sie klipsy przy plastikwym nadkolu przednim i "trochę" sie starło o oponę :(
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie najgorszym elementem sa drzwi suwane boczne - generalnie żle spasowane i sa ciągłe problmy z ich szczelnością (już 2 razy naprawiane na gwaracji), no i te nieszczęsne blachy - cienkie i łatwe do wgniecenia ( już mam 3 ślady od wciśniętych dłoni) ale zauwazyłem że tak samo jest w nowych samochodach innych marek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.8 JTD 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Ducato II