Generalnie po trasach (400-700 km w ciągu dnia) wysiadam z tego samochodu wypoczęty :) a przynajmniej nie zmęczony :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.8 JTD ze 127KM jest naprawde bardzo silny a do tego elastyczny załadowany ok 1.4 tony ma niezłe przyśpieszenie do 130km/h. Przy spokojnym wyprzedzaniu nie w zakresie powyżej 80km/h nie trzeba redukawać na 4 (chyba że komuś naprawdę się spiesz)
5,0
Skrzynia biegów
Lewarek przy kierownicy a do tego do zmiany nie trzeba zdejmować ręki z podłokietnika w trakcie zmiany :) Biegi wchodzą ładnie, ale jak na busa to są zbyt małe różnice połażen (mały odstęp pomiędzy 1-3 oraz 3-5)
3,0
Układ jezdny
Niestey tu jest różnie; coś stuka, coś telepie a samochód ma zalednie 30tys km. Bardzo twarde zawieszenie (jazda z ładunkiem poniżej pół tony przypomina jazdę na drewnianych kołach ale za to dobre trzymanie w zakrętach :) i przy załadunku powyżej 800kg
Ze względu na przedni napęd i długi rozstaw osi Ducato ma słaby skręt oraz trzeba bardzo uważać na koleiny ponieważ ma dużą tendencję do "rzucania".
Komfort
3,0
Widoczność
Duża przednia szyba z trochę za szerokimi słupkami ale widoczność jest w porządku, niestety widoczność na boki bardzo słaba (dużo pomagają szerokokątne lusterka)
5,0
Ergonomia
Generalnie super: dużo podręcznych schowków w zasięgu ręki, duże kieszenie boczne, klipsy na dokumenty (na desce i w składanym oparciu fatela pasażera) Jednak schowki pod fotelami małe i niefunkcjonalne a po wstawiemiu webasta w przeznaczonym do tego miejscu jest jeszcze gorzej - ale ogólnie doskonale. Duże boczne drzwi ułatwiają załadunek/rozladunek
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę bardzo dłuuuuuugo się nagrzewa (proponuję wstawienie webasta), natomiest wentylacja jest ok - szyby szybko odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca ale dla 2 osób, Jazda we trojkę (dorosłych) to tylko męczarnia chociaż kierowca możę odgrodzić się podłokietnikiem. Proponuję układ kierowca + pasażer lub kierowca + 2 bardzo szczupłe pasażerki :)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie z silnika bardzo dobre (słychać przyjemny delikatny pomruknawet przy 140) ale przy 100-110 "syczy" na uszczelkach drzwi, no i niestety te twarde zawieszenie. Jednack nie odczuwa sie zmęczenia z powodu hałasu dlatego daję 5.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chemy żeby samochodzik jeździł w miarę oszczędnie to proponuję nie przekracząć na trasie 120 km/h (do 10.3l/100km) o przy 100-110 (ok 9l) jednak jak ktoś lubi poszaleć to przy średnij na trasie 140 zużywa ok 12 - 12.5 l
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszty naprawy - ze wszystkich posiadanych w firmie samochodów są najniższe :) Tutaj Ducato nie ma równych (za te same parametry w VW lub mercu musiałbym zapłacić ok 40-50 tys więcej, Iveco - 30, Citroen -20 tys. a do tego częci w fiacie są sporo tańsze :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wspomiałem autko ma zaledwie 30tys a już padł regulator ustawień świateł, ach i od szybkiej jazdy odczepiły sie klipsy przy plastikwym nadkolu przednim i "trochę" sie starło o oponę :(
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie najgorszym elementem sa drzwi suwane boczne - generalnie żle spasowane i sa ciągłe problmy z ich szczelnością (już 2 razy naprawiane na gwaracji), no i te nieszczęsne blachy - cienkie i łatwe do wgniecenia ( już mam 3 ślady od wciśniętych dłoni) ale zauwazyłem że tak samo jest w nowych samochodach innych marek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 JTD 128KM 94kW
[l/100km]