Z poprzedniego ducato bylem zadowolony. Nigdy mnie nie zawiodl, zawsze dowiozl na miejsce. Kupilem wiec troche nowszego i mam nadzieje, ze rowniez sie nie zawiode.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik znacznie zwawszy w dolnych zakresach obrotowych od poczciwego 2.8idtd. Bardzo elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Duzo lepiej, niz w poprzedniku, chociaz poszczegolne przelozenia sa bardzo blisko siebie i trzeba je bardzo precyzyjnie \"wpinac\".
4,0
Układ jezdny
Identycznie, jak w poprzedniku. Jest bardzo twardo i puste auto jedzie jak bez zawieszenia ale fajnie trzyma sie drogi. Mam wersje maxi i nawet przy duzym wietrze nie ma problemu na pusto.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Reczny z lewej i troszke blisko drzwi. Mozna sobie troszke reke porysowac o boczna kieszen. No ale za kieszenie przy drzwiach sa z obu stron, czego w poprzedniku brakowalo. Jest kilka malych schoweczkow i miejsc na napoje.
Nie wiem, czy to tez nalezy do tego dzialu ale kolo zapasowe, mocowane z tylu pod podlaga nie jest szczesliwym rozwiazaniem. Gdy auto jest zaladowane, to nie ma szans go wyciagnac.
Ogolnie ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprzednik mial problemy z ogrzewaniem. Silnik 2.8idtd byl ciagle niedogrzany. Tutaj nagrzewa sie szybko i trzyma stala temperature.
Mam klime, wiec w lecie super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaco. Fotele dla pasazerow wygodniejsze niz w poprzedniej wersji. Oparcie jest troszke bardziej pochylone do tylu.
4,0
Wyciszenie
Zdecydowanie ciszej niz w poprzedniku. Przy 140km/h mozna spokojnie rozmawiac. Przy wysokich predkosciach bardziej slychac opony i wiatr, niz silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja Maxi, wiec troche oporow stawia. Mimo to, pali podobnie jak moj drugi ducato 2.8idtd (niski)
Moze tak niecaly litr wiecej ale jezdze nim szybciej i z klima, wiec OK. Nie przekroczylem jeszcze sredniej 10 litrow / 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry dostawczak za niewielkie pieniadze. VW czy MB, poraza cenami, a w zasadzie nie oferuje nic wiecej, oprocz marki. Jest jeszcze Ford ale jakos mam uraz po moim starym transicie, ktorego naprawy mnie kosztowaly 3x tyle, niz byl sam warty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cos tam gdzies odpadnie, potrzeszczy. Wkoncu to dostawczak. Nie sa to jednak usterki majace wplyw na bezpieczenstwo, czy dalsze uzytkowanie auta.
Podobnie jak w poprzedniku, szybko padaja lozyska mcpersonow.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nic. puk puk puk w niemalowane
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 JTD 128KM 94kW
[l/100km]