Silnik
: silnik w wersji bez adblu był ok aten z adblu sypie sie co tylko może..
2,0
Całokształt
Słaby samochód za wygórowane pieniądze. myślałem że w ciągu dwóch lat od zakupu będę miał tylko wizyty na wymianę opon i oleju atu laweta 2 razy. Silnik z adblu to tragedia .
Wrażenia
1,0
Silnik
autem jeździłem prywatnie i delikatnie . przebiegi autostradowe do 130 km/h. na pace lekkie narzędzia i materiały elektryczne. Olej wymieniany co 10-15 tys km w serwisie na oryginał. jeden miesiąc po gwarancji padła turbina tak że można było zbierać części z komory silnika. koszt naprawy z zakupem nowej turbiny 8500zł netto. po odebraniu z serwisu nie dojechałem do domu i padła maglownica . silnik za słaby do tego samochodu. miałem taki sam z silnikiem 120km i był ok.
4,0
Skrzynia biegów
przełożenia dobre. można powiedzieć że jest ok.
5,0
Układ jezdny
pewnie się prowadzi . hamulce działają dobrze ale czuć kiedy się coś cięższego wrzuci na pake.
4,0
Karoseria
lakier przeciera sie w miejscu styku drzwi z uszczelką już po 2 latach eksploatacji.
Komfort
4,0
Widoczność
duże szyby ale za małe osłony przeciwsłoneczne
1,0
Ergonomia
brak uchwytów na kubek czy telefon albo butelke wody. napompowana deska która niema prawie wogóle miejsca do położenia czegokolwiek. bez własnych przeróbek to zerowy komfort.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie jest ok ale klima trochę mało wydajna w największe upały.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fotel kierowcy to porażka. mam 188cm wzrostu i fotel jest dla mnie za wysoko i uwiera w uda podczas dłuższej jazdy. brak regulacji fotela tak abym miał komfortowa pozycje . nie da sie go dostatecznie odsunąć i to potwierdza mój niższy pracownik który nim się przejechał.
1,0
Wyciszenie
zero jakiegokolwiek wyciszenia. przy jeździe ponad 120km/h można ogłuchnąć. dodam że w tym modelu ale starszym o 3 lata było wyciszenie grodzi i drzwi i było w aucie dużo ciszej. tutaj musiałem oddać auto do wygłuszenia z obawy o uszkodzenie słuchu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
serwis i części są przystępne cenowo jeśli są dostępne.
2,0
Stosunek jakość/cena
wolałbym dzisiaj za te pieniądze kupić używanego niemca .
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
notorycznie palące się lamki oświetlenia przedziału ładunkowego i deski rozdzielczej.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
94 tys. - padła turbina
94 tys - rozsypała sie maglownica
pasek rozrządu nie dostępny w Europie. pasek z 188 zębami jest niedostępny w serwisie fiata ani jako zamiennik . obdzwoniłem wszstkie możłiwe hurtownie. fiat nie poczuwa się nawet do udzielenia informacji kiedy takowy będzie dostępny w sprzedaży. według nich chyba auto sie daje na szrot po 100 tys. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
[l/100km]