Zawieszenie
: Precyzyjne, trzyma się drogi, przewidywalny nawet jak przesadzisz, ESC skuteczne, zawieszenie komfortowe
4,0
Całokształt
5 lat od nowości, 150.000 km, wersja dostawcza. No cóż... W zasadzie bez tragedii, ale przyjaciółmi nie zostaliśmy zdecydowanie:)
Wydech po 5 latach nie posiada już zewnętrznej warstwy- skorodowała jak ciastko francuskie i częściowo odpadła( dla
mnie precedens).
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo wszystko za słaby. Ostatnio miałem zastępczy z 2020r. z silnikiem już 120KM i wyższym momentem obrotowym i zdecydowanie lepiej.
Silnik jest jednak największym plusem. Kompletnie bezawaryjny. Na finiszu tylko umarła sonda lambda. Olej co 15.000km, a nie jak zaleca producent co 35.000( !!!)
2,0
Skrzynia biegów
Największy minus.Od początku hacząca jedynka i sprzęgło biorące przy podłodze. Łatwo o zgrzyt przy zbyt szybkiej zmianie biegu. Od początku jakby nie wysprzęglał do końca. Przy 20.000 km wymiana koła dwumasowego. Teraz w dniu sprzedaży łożyska skrzyni wg serwisu do wymiany, czyli wskazany REMONT. Słychać wycie zwłaszcza przy większej prędkości 120km/h w górę. Całokształt oceny skrzyni=porażka. Serwisu nigdy nie był w stanie ogarnąć tematu sprzęgła- wg 3 serwisów wszystko ok.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjne prowadzenie jak na takie pudełko, również przy wyższych prędkościach oraz na zakrętach nawet na nierównych drogach.
Zawieszenie ponadprzeciętnie trwałe. Cały przebieg z wymianą jedynie łączników stabilizatora. I nadal brak luzów.
Górne łożyska McPhersona drugi raz już powinno się z kolei wymienić( trzeszczą przy skręcaniu - wada typowa Doblo).
Całokształt zdecydowanie na plus.
Słaba zwrotność ( wersja L2).
5,0
Karoseria
Dosyć ładne auto dostawcze ( po liftingu). Dobra widoczność. Jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Świetnie lusterka. Bardzo dobre światła ( fakt, że żarówki +100%)
2,0
Ergonomia
Mało schowków. I jedna WIELKA wada: brak jakiegokolwiek miejsca na kubki( chyba mnie zamroczyło jak kupowałem). Dla mnie to nieporozumienie. Umęczyłem się tym bardzo.
Deska rozdzielcza przytłacza kierowcę i przez to wrażenie ciasnoty w środku.
Jeżeli ktoś ma więcej niż 180cm wzrostu i długie nogi to skończy mu się zakres regulacji fotela( odsunięty na maksa do ścianki działowej i nadal mało). Dla mnie było na styk .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Szybko grzeje i szybko chłodzi. Goooood.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca w miarę, pasażer cierpi:) ( wersja 2+1)
4,0
Wyciszenie
Do 100-120 jest przyzwoicie. Później nie bardzo. Długa jazda autostradą najlepiej 130km/h . 150 już męczy. Przy bocznym / skośnym wietrze powietrze dostaje się pod uszczelki i jedziesz jak z otwartą szybą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gwarancja przedłużona, więc ok, ale teraz się zacznie jak sądzę. A może nie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie. Cena adekwatna do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych awarii. Ewentualnie zaliczyłbym do nich sondę lambda.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło dwumasowe, McPhersony no i skrzynia padaka.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
[l/100km]