Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo IV

MM, 3 lata temu
Silnik 1.4 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Doblo IV 1.4 16V 95KM 70kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,00
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Dobre hamulce. Choć hamowanie z vmax 140 km/h to żaden wyczyn.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Dramat.
2,0
Całokształt
Samochód tragedia. Użytkuje służbowo ale i tak codzienna udręka jeżdzenia tym autem jest uciążliwa. Poza tym że jest pojemna paka to żadnych plusów. Silnik to jest dramat, powinni zakazać produkcji takich złomów. Zero dynamiki, nie da się wyprzedzić żadnego auta na prostej drodze nie mówiąc o wjeździe pod jakiekolwiek wzniesienie. Wiekszość górek trzeba pokonywac na 3 lub nawet 2 biegu piłując pod 5 tys obrotów... Dramat nie jazda.. Po skończeniu się gwarancji (okolo 32 tys km) dziwne dźwięki z okolic przedniwj osi.. Przy ruszaniu i hamowaniu.. Spalanie: katastrofa - 14 litrów w miescie bo żeby względniw normalnie jechac a nie jak ślimak to trzeba utrzymywac 4-5 tys obrotów....
Wrażenia
1,0
Silnik
Tragedia to mało powiedziane, zero osiągów i zero dosłownie zero dynamiki. Wjeżdzanie na wzniesienia prawie ze nie możliwe, wrażenie ze zaraz auto zacznie jechac do tyłu. Dla przykladu wjazd na serpentyny w rabce zdrój (trasa do zakopanego) na pusto to jazda na 2 biegu non stop 40/50 na godzine. Autem nie da się wyprzedzić innego pojazdu. Prędkośc maksymalna: 140 na godzinę, z górki 150 (5, 5 tys. Obrotów)
2,0
Skrzynia biegów
Często haczy, zwykła skrzynia 5 biegów, na każdym zero dynamiki, 5 bieg to tylko kurtuazja w trasie.
4,0
Układ jezdny
Normalny jak w małym busie. Ok
4,0
Karoseria
Normalna cieńka blacha jak w busach. Ok
Komfort
1,0
Widoczność
Tragiczna. Nie da się bezpiecznie przejechac przez skrzyżowanie/przejazd kolejowy/ właczyć sie do ruchu przy minimalnym kącie skrzyżowania/jezdni. Trzeba stawac wrecz bokiem zeby ocenic w lusterku. Przejazd przez tory kolejowe pod minimalnym kątem to loteria, na farta bo nic nie widać... Tragedia
3,0
Ergonomia
Nijaka. Niby wszystko jest pod reka ale kubki wypadają z cupholderów przy większym skręcie. Dotarcie do zmiany godziny na zegarku zajelo 30 minut.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. W miare szybko sie grzeje a klima chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwuosobowe. Dwie osoby normalnie siedzą. Dośc wysoko. Nie ma gdzie wstawić zakupów.
2,0
Wyciszenie
Na luzie i postoju rzeczywistoście w ogole nie słychać silnika. Podczas jazdy szczególnie powyżej 90 km/h wyje jak kosiarka a powyzej 110 km/h nie da sie rozmawiac na zestawie glosnomowiacym bo taki szum w aucie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciezko ocenic bo to auto sluzbowe, prosty silnik i zadnych udziwnien wiec czesci tanie. Spalanie na poziomie 14 litrow gazu w trybie mieszanym i zero dynamiki to dramat.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie w zakupie i tanie w naprawach. Bardzo duzo pali i w ogole nie jedzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 30 tys. i skonczeniu gwarancji dziwne dzwieki z okolic przedniej osi przy ruszaniu i hamowaniu jadac wolno.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Doblo IV