Silnik
: Rewelacja ,dbać o olej ,filtr paliwa i tankować dobre paliwo
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak
5,0
Całokształt
Jestem drugi właścicielem Fiata Doblo Maxi i bardzo zadowolonym użytkownikiem,w chwili pisania mam 370tyś przebiegu i cały czas rośnie.Samochód jest mega pojemny i mam porównanie do Kangoo,Partnera itp.,jest bardzo stabilny w prowadzenie na pusto, z ładunkiem to już rewelacja.Bardzo mi się podoba że jest brak belki z drążkami skrętnymi lub łożysk igiełkowych które były moją zmorą w francuzach.Ale najbardziej mnie zachwyca silnik 1,6 105KM,jest godnym następcą 1,9JTD i właściwie u mnie bije same plusy,małym spalaniem od 5,5 do 6,8 lit. co jest bardzo dobrym wynikiem .Mam wersję osobową i ta konfiguracja do normalnej jazdy wystarczy.Można zapakować dwa rowery ,pełny ekwipunek pod namiot i jeszcze zabrać autostopwicza po drodze.Te auta są dla konkretnej grupy odbiorców ,przeważnie prowadzących mały biznes i lubiący wypady poza miasto na łono natury.To jest ostatnie prawdziwe Doblo ,starsze modele/egzemplarze zaczynają doganiać cenowo ten model który już przestał tracić na wartości i rośnie w górę,dlatego będę jeżdzić dalej bo za 5 lat będzie jeszcze wartościowy .Czy kupiłbym ten model jeszcze raz-TAK w 100%.Czy kupiłbym teraz nowe Doblo za 120 tyś -NIE ,dlatego ,że normy Euro zabrały dobre silnika do lamusa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dla mnie rewelacja,użytkowałem wcześniej 1,3 i wytrzymał tylko 200tyś do remontu/wymiany.U mnie jest brak fabrycznie DPFa co jest tylko zaletą który wydłuża żywotość silnika.Do tej pory wtryski oryginalne,turbina oryginał ,Interwały olejowe co 10tysięcy ,30 tyś filtr paliwa,tankuje droższe paliwo i kilometry lecą
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 ,bardzo dobre przełożenie,jedyny minus pierwszy bieg trzeba się przyzwyczaić bo lubi haczyć
5,0
Układ jezdny
bardzo dobrze przód wybiera nierównośći,tył już słabiej ale wiadomo to auto jest do czegoś stworzone
4,0
Karoseria
Po 13 latach coś tam się pojawia ale akceptowalnie
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra ,duże lusterka, z tyłu też super widać
4,0
Ergonomia
Brak uchwytów na kubki dla kierowcy i pasażera ,jedynie pod podłokietnikiem jest miejsce co jest bardzo denerwujące
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica daje radę i klimatyzacja również.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu ,można wygodnie podróżować w pięć osób
4,0
Wyciszenie
Do 100 km na godzinę jest rewelacja,130km/h wiadomo opory powietrza robią swoje ale dalej można normalnie rozmawiać,powyżej 130km/h już jest głośniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tak duży przebieg mogę powiedzieć że dopiero po 350 tyś wymieniłem tylny tłumik gdzie tylko zewnętrzna blacha zgniła ,tylne tuleje w wachaczach tzw.cukierki ,zawieszenie bardzo wytrzymałe ,amortyzatory tak samo przód i tył.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek ceny do jakości
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój egzemplarz jest udanym modelem ,przy moim używaniu wytrzymuje dzielnie.Gdyby to był francuz to miałbym co pisać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ustalmy przy jakim przebiegu są poważne usterki ,czy wymiana przekładni po 350 tyś km jest poważną usterką czy normalną czynnością .Mogę powiedzieć że wszystko jest w normie
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
[l/100km]