Silnik
: Jak Fiat dopracuje tylne zawieszenie ,będzie super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Notorycznie wybijające się dolne tuleje tylnych amortyzatorów
4,0
Całokształt
Witam, większość rzeczy na plus , silnik dynamiczny choć założyłem chip,spalanie po mieście ok 7,5l do przeżycia, najwięcej miejsca w środku w swojej klasie aut, hamulce mocne bez fadingu,trzymanie na zakrętach dobre mimo wysokiej paki, tylko zawieszenie tylne do bani,przy 60tkm ,wymieniłem 3 raz amortyzatory z powodu wybijania się dolnych tulei. Gdyby nie ten tył dałbym 5 gwiazdek,no ale nie ma aut doskonałych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, niektórzy są zdziwieni że fiat tak śmiga.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami trudno wrzucić jedynkę,reszta ok zwłaszcza 6 bieg.
3,0
Układ jezdny
Poza tylnym zawieszeniem ok.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, lewarek zmiany biegów dobrze umiejscowiony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla siedzących z tyłu trochę za mało wydajna, no ale nagrzewnica jest ponoć z Grande Punto a to inne gabaryty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Inni producenci mogliby się tutaj uczyć od Fiata.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 130km/h robi się głośniej , ale to przyczyna wysokości auta 184cm.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do zaakceptowania,ceny części do Doblo nie zwalają z nóg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fiat poprawił jakość w stosunku do wcześniejszych modeli,przy czym najlepiej kupić 2-3 latka,cena dużo niższa, auto w miarę nowe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki raz z przodu raz z tylu do wymiany średnio co pół roku.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylne zawieszenie ponoć dlatego,że jest wielowachaczowe,poprzedni model miał belkę i nie było kłopotów, biorąc pod uwagę przebieg auta.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
[l/100km]