Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo III Van

BrunoTrawa www.szkolka-ochmanow.pl, 12 lat temu
Silnik 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Doblo III Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 2010-2016 - Oceń swoje auto
4,00
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wielki mały dostawczak, wygodny do podróżowania, ergonomiczny, funkcjonalny, doskonały przyjaciel w małej firmie. Nie obyło się bez poważnej usterki w nowym samochodzie, ale MIMO WSZYSTKO POLECAM, bo uważam ją za przypadkową przy tym przebiegu. O Fiatach Doblo pisałem już na tym forum rzetelne opinie. Daję podpis w stopce, żeby nie było, że opisał go jakiś sprzedawca fiatów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Słabe sprzęgło, pali się na stromych podjazdach, czy przy cofaniu z przyczepą. Uszkodzenie koła dwumasowego sprzęła przy przebiegu 18tys.km
Zawieszenie : Hałasuje łożysko Mac Person, we wszystkich
Inne : Obawiam się o koszty remontu zawieszenia wielo-wahaczowego
5,0
Całokształt
KONKLUZJA: Jest bardzo duży postęp w stosunku do drugiej generacji. Stworzono zupełnie nowy, bardzo przyjazny użytkownikowi dobrze zaprojektowany samochód. Doblak może nie jest tak ładny i porywający, jak Alfa Romeo, czy szybki, jak Ferrari, bo to w końcu dostawczak, ale jest przyjemny dla oka znaczniej niż bełkot Partner do interesów, cytryna z Berlina lub wieśwagen Caddyceusz. Nie przypomina absolutnie tepsowskiego furgona doblo II generacji. NO I JEST WYGODNY NA TRASĘ, jak osobówka.
Wrażenia
3,0
Silnik
PLUSY: 1.Ciszej pracuje. 2.Przyjemny odgłos spod maski 3.Niewiele lepsze przyspieszenie od poprzedniej wersji, ale jest, bo auto stało się też cięższe. MINUSY: 1.Turbo-dziura nie znikła, wbrew zapewnieniom producenta z testów. 2.Klekocze na wolnych obrotach, co jest irytujące, jak podchodzisz do niego. KONKLUZJA: Nowa wersja silnika nie jest ani specjalnie lepsza, ani oszczędniejsza, ma może jedynie większy zapas na przetrwanie, ze względu na pojemność i relatywnie niższe obroty, ale zapasu mocy na przeprowadzenie sensownego chip-tuningu brak. Słabe sprzęgło.
1,0
Skrzynia biegów
POWAŻNA USTERKA: AWARIA KOŁA DWU-MASOWEGO już po przebiegu 18000km (koszt naprawy 3,5tys części+1tys.PLN robocizna usunięta na szczęście w ramach gwarancji)PLUS: 1.Producent wreszcie wsadził skrzynię z sześcioma biegami. 2.Mimo wzrostu pojemności silnika i masy auta zużycie paliwa nie wzrosło i utrzymuje się na tym samym poziomie. MINUSY: 1.Czasem zacina się przy zapodaniu pierwszego biegu. 2.Jest też podobny problem dość często ze wstecznym, dotyczy to sytuacji przy ruszaniu z miejsca. 3. Nie poprawiono też w nowej wersji nic ze sprzęgłem, które przypala się na prostej drodze podczas pokonywania hamulca najazdowego PUSTEJ przyczepy. SPRZĘGŁO FATALNE. KONKLUZJA: Sześć biegów to plus, ale reszta to porażka.
3,0
Układ jezdny
PLUSY: 1.Zawieszenie wielo-wahaczowe powoduje, że auto płynie przy większej prędkości po dziurach, nie wylatują plomby, tak, jak w resorówce II generacji. 2.Samochód przy dużej prędkości powyżej 150km/h prowadzi się pewnie. MINUSY: 1.Na progach zwalniających, lub w dziurze, albo na dużych nierównościach potrafi nawet pusty samochód dobić do blach tak, że kierowca ma uczucie, jakby dostał młotkiem w głowę i nawet nowa plomba gotowa wylecieć. 2. Łożysko Mac Persona się odzywa zaraz po kupnie KONKLUZJA: Jest lepiej, ale z Mac Personem nie zrobiono nic, mimo, że wszyscy od dawna na to narzekają.
Komfort
5,0
Widoczność
PLUSY: 1.Mam wersję oszkloną w pełni, więc widzę równie doskonale wszystko, jak rybki w moim pokoju na środku biurka. 2.Lusterka dające bardzo dobrą widoczność do tyłu, nie trzeba używać środkowego, przejęła go moja lepsza część do makijażu ;) NIE MA POTRZEBY ZAMAWIANIA CZUJNIKÓW PARKOWANIA DO TAKIEJ WERSJI, przy Cargo Maxi bym rozważał zakup. MINUSY: Brak KONKLUZJA: W tym segmencie rynku pod tym względem to najlepszy samochód
5,0
Ergonomia
PLUSY: 1.Nawigacja GPS Blue&Me TomTom II usytuowana w idealnym miejscu z możliwością dostosowania do każdej postury za kierownicą. Znakomita działająca w wersji 8.95 mapa jest najlepszą jaką do tej pory miałem (porównuję z Garminem, Teleatlasem, Automapą) Trafia bez pudła przez rok i nie irytuje rozmownością. 2.Bardzo wygodny na trasę fotel z pełną regulacją i podłokietnikiem, niemalże ,jak w domu. 3.Automatyczna klimatyzacja inteligentnie skonstruowana i świetna w obsłudze. 4.Auto znacznie cichsze, niż poprzednie. 5.Rozmieszczenie tablic i wyłączników czytelne, na właściwym miejscu i logiczne. 6.Elementy umożliwiające regulację łatwo dostępne. 7.Szybkie złożenie tylnego rzędu siedzeń. 8.Sterowanie z kierownicy bardzo wygodne i wreszcie jest :) MINUSY: Nie potrafię wskazać. KONKLUZJA: Jedynie Mercedes Vito może podskoczyć pod tym względem do Doblo III - zasłużona pochwała
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
PLUS: 1.Auto wyposażone w automatyczną klimatyzację. 2.Wszystko działa doskonale i w sposób bardzo przemyślany. 3.Samochód mimo olbrzymiej, jak na ten segment kubatury stwarza pożądany mikroklimat bardzo szybko MINUSY: Brak KONKLUZJA: Kierowca dostawczaka ma komfort taki sam, jak kierowca osobówki średniej klasy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
PLUSY: 1.Doblo III KOMBI MAXI N1 to największy mini-dostawczak. 2.Kierowca ma ogromną wygodę podróżowania. 3.Duży schowek po stronie pasażera 4.Sporo półek na okulary, klucze, telefony etc,etc.. 5.Nad głową duża półka spokojnie zmieści bejsbola lub sztucer 6.Wiele miejsca na nogi z przodu 7.Pasażerowie drugiej kategorii też mają miejsca w opór z tyłu. 8.Bagażnik nawet przed złożeniem siedzeń zmieści sporą teściową wraz z dogiem. Po złożeniu wielką lodówkę wolno-stojącą, łóżko jednoosobowe, można w nim spokojnie się latem wyspać we dwie osoby, kupując doblo maxi zaoszczędzisz na motelu. ;) MINUSY: Brak KONKLUZJA: Ogromny samochód w tym segmencie, konkuruje z rodzinnymi Vanami niskimi kosztami eksploatacji, nic tylko brać.
4,0
Wyciszenie
PLUS: 1.Auto znacznie cichsze, niż poprzednia generacja. 2.Do prędkości autostradowej jest cicho. MINUSY: 2.System audio lepszy niż fatalny zestaw w poprzednim doblo II, który cały usunąłem zostawiając jedynie antenę, radioodtwarzacz DELPHI nie powala jakością odtwarzania CD, ale jest wygodny w użytkowaniu. 3.Głośniki fatalne - wymieniłem od razu na Focale 4.Przy dużych prędkościach spory szum powietrza. KONKLUZJA: Producent powinien postarać się o lepszą jakość audio w samochodzie, który służy do zarabiania. Wyciszenie znacząco poprawiono, dam ocenę minus dobrą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla tych co dotrwali. Auto waży 1510kg, to o prawie 200 więcej niż poprzedni model(1330). Aby przemieścić z punktu A do punktu B przedmiot o masie 200kg większej należy dostarczyć więcej energii, powie fizyk, ale to nieprawda. PLUSY: 1.Nowy Fiat Doblo stawia powietrzu mniejszy opór, praktycznie do prędkości 90km/h zużycie paliwa oscyluje w granicach 5,8-6,4 litra (70km/h eco-drive da 5,5l) 2.W zakresie od 90-140km/h nie przekracza 8l/100km 3.Cztery osoby + ładunek daje 7,5 litra w jeżdzie mieszanej (6,4l/100 pusty samochód na mieście) 4.Auto pod pełnym ładunkiem (850kg) i z dodatkową przyczepą (650kg) na trasie spala średnio 8l/100km, mając pusty powrót. W ramach eksperymentu na trasie 100km z ładunkiem i pusty powrót 100km potrafiłem zejść do 6,8 litra używając funkcji eco-drive TomTom. Natomiast jak leciałem, jako spóźniony świadek na ślub kościelny 250 km od domu wyszło 10,4 litra i to jest rekord aktualny. SA TO BARDZO DOBRE WYNIKI. 5. Okazuje się, że w ASO można też go bardzo tanio naprawić, np za lakierowanie połowy bocznych drzwi przesuwnych 350zł, wymiana klocków - robocizna 45zł WARTO SPYTAĆ O KOSZTY ZANIM POSZUKASZ RZEMIEŚLNIKA. 6.Jest sporo już zamienników, są używki dostępne. MINUSY: 1.Na cenę przeglądów wpływa wzięta z kosmosu cena oleju Selenia-Fiat, ale zgodnie z nowym prawem konsumenckim możesz przywieźć ze sobą olej tej samej klasy do serwisu, podobnie, jak filtry i zaczyna być tanio. KONKLUZJA: Najlepszy w tym segmencie rynku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za poprzednią pełną wersję pięć lat temu zapłaciłem 58kPLN, nieco żałowałem, miało swoje wady, o których tu pisałem już, za aktualną "trójkę" z 95% bajerów 72kPLN i nie żałuję żadnej wydanej złotówki. POLECAM, JAKO SAMOCHÓD NA CO DZIEŃ W MAŁEJ FIRMIE, nie ma nic lepszego za te pieniądze. Jest do przodu, i to co otrzymujesz uzasadnia cenę. (Cenę niemałą, bo Fiat niebezpiecznie drożeje)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
PRZEBIEG 20000km Padło radio - wymiana radioodtwarzacza na nowy w ramach gwarancji. PLUSY: ABSOLUTNIE NIC DO TEJ PORY NIE NAPRAWIŁEM ZA SWOJE. GWARANCJA BIEGNIE OD 10 m-cy - ZERO KOSZTÓW Zawieszenie na razie OK, ale jeżdżę nim jak swoim, a nie jak służbowym. MINUSY: brak KONKLUZJA: Poprawiono wszystkie niedoróbki poprzedniej wersji, nic nie wkurza, nic nie odleciało.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna rzecz, która padła do tej pory to dość poważna usterka, nie zdarzająca się przy tym przebiegu, a w większości marek w ogóle!!! poniżej 200tys.km - uszkodzenie koła dwu-masowego - koszt robocizny ok. 1000zł, koszt części ok 1300zł, ale naprawiono w ramach gwarancji.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Doblo III Van