Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo II

arr1, 13 lat temu
Silnik 1.9 Multijet 105KM 77kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Doblo II 1.9 Multijet 105KM 77kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,00
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : drążki i końcówki drążków
Karoseria : zamki i klamki, oczyszczeni i smarowanie ozdrawia je natychmiast
4,0
Całokształt
jak na \"pierdolota\" bardzo przyzwoicie
Wrażenia
4,0
Silnik
dobrze się wkręca, raczej bezproblemowy, poza przeciekami z zasilania paliwem na szybkozłączkach. Czuły uszczelniacz przedni wału korbowego - wymieniany 2 razy. Ealastyczność średnia, choć niezle się zbiera jak na woła roboczego
3,0
Skrzynia biegów
Włosi zdecydowanie lepiej robią makaron niż skrzynie biegów. Wsteczny czasem wchodzi ze zgrzytem - a właściwie czesem bez, przeważnie zgrzyta. Co ciekawe do przełączenia diegu na wyższy skrzynia lubi wyższe obroty, przy niższych ciężej wchodzą.
3,0
Układ jezdny
Poziomu komfortu nie rozpatruję, bo w tym aucie po prostu komfort nie istnieje - sztywne jak taboret, co odbija się negatywnie na trakcji i drodze hamowania. Na zakrętach przechyły w normie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przez szyby rewelacja, trochę przeszkadzją grube słupki, niestety wyskoa szyba i bezpieczeństwo mają swoje wymagania. Lusterka wysokie- za co plus, ale za wąskie- za co minus, żeby zobaczyć martwe pole trzeba zrobić \"kukułkę\" w kierunku kierownicy.
4,0
Ergonomia
Niestety nie na regulacji wyskości siedziska - bardzo przydatna rzecz, pozatym rewelacja,nie muszę pamiętać o światłach, wystarczy je zostawić w pozycji włączonej i po przekręceniu stacyjki- świecą. Właścicielom fiata polecam zapoznanie się z instrukją w temacie \" jak włączyć postojówki przy wyciągniętm kluczyku\"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja działa super po warunkiem częstej wymiany filtra kabinowego - nawet 2 razy do roku !!! Bardzo szybko się zamula i szyby parują - po wymianie, bez zarzutu. Niestety klima podatna na rozszczelnienia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
SSSSuper, jak na takiego \"pierdolota\" bardzo dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażera - wersja cargo, także tyłu nie komentuję.
4,0
Wyciszenie
w normie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
A tu niespodzianka: komputer oszukuje na paliwie, zawsze pokazuje mniejsze zużycie niż jest faktycznie !!! Co do cen części - bierzcie zamienniki z górnej pólki !!! Dotyczy to szczególnie elementów zwieszenia, przy klasie średniej wtyrzymuje 15-25 tyś km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dałem dobrze za ceny w ASO - filtr paliwa 314 zł - to lekkie przegięcie, pozatym jest o.k.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo czułe zwieszenie - drążki i końcówki, drobne problemy z elektryką(centralny zamek, punkty masy). Mechanizmy zamków po 2-3- latach zapiekają się. Pozatym ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważną usterką są niepoważni mechanicy. Zawsze dojechałem do punktu docelowego bez niespodzianek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 Multijet 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo II 1.9 Multijet 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo II