Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo II

jzam, 8 lat temu
Silnik 1.9 16v Multijet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Doblo II 1.9 16v Multijet 120KM 88kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,38
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Niewielkie gabaryty, a przestronne wnętrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : tylny zamek
Układ elektryczny : żarówki
4,0
Całokształt
Kupiłem w salonie w grudniu 2008, wersja Family (7 miejsc) z pełnym wyposażeniem. Teraz czas się rozstać, stąd i podsumowanie. Osiem lat i 160000 km, no i jestem zadowolony. Nie zawiódł moich oczekiwań: auto tanie w eksploatacji, za to solidne i pojemne. Zjechałem Doblo wraz z żoną i dziećmi pół Europy, dawał radę i gdy budowałem dom (paleta płytek? bez problemu!), gdy się przeprowadzałem (kanapy z IKEI trochę wystają...) i w codziennej jeździe do pracy. Nawet zimą po górach nie było problemu (wysoki prześwit). Oczywiście, ma pewne braki, o których poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest nieźle. Przy tej masie 120KM szału nie robi, ale przy wyprzedzaniu można czuć się bezpiecznie, pod warunkiem, że pamięta się o turbodziurze. Dynamika spada dopiero, gdy się auto solidnie zapakuje. No i ten silnik słychać. DPF dotychczas nie przeszkadzał.
5,0
Skrzynia biegów
Tu nie mam zastrzeżeń. Biegi wchodzą gładko, drążek w świetnym miejscu. Oczywiście na autostradzie brakuje szóstki, ale jak go kupowałem, to mało tych autostrad u nas było...
4,0
Układ jezdny
Jak na taki samochód, to jest w porządku. Prowadzi się pewnie. Komfort jak w osobówce można osiągnąć, gdy się go solidnie zapakuje, bo bez tego potrafi podskakiwać na wybojach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra właściwie we wszystkich kierunkach. Nawet do tyłu ujdzie, bo są ogromne lusterka boczne (lusterko środkowe bywa zasłaniane przez środkowy zagłówek). Medal ma też drugą stronę: można zaglądać do środka.
5,0
Ergonomia
Trudno się do czegoś przyczepić, ta niewielka ilość wyposażenia w którą jest wyposażony, znajduje się tam, gdzie powinna być. Fotel kierowcy ma nawet regulację odcinka lędźwiowego, podłokietnik. No i ogromne schowki nad głową i w drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód cały przeszklony, ale klimatyzacja daje radę (na wyższych biegach). Zimą gorzej, bo zimno - silnik powoli się rozgrzewa, jak to diesel. W mrozy w mieście ogrzewanie już na drugim biegu dmuchawy powoduje, że silnik schodzi z temperatury 90C...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. I ta przestrzeń nad głową. Gorzej mają tylko ci z trzeciego rzędu, ale te miejsca są tylko sporadycznie używane.
3,0
Wyciszenie
Tutaj mogłoby być lepiej. Słychać silnik, ale też gdy się trochę rozpędzić, to słychać powietrze opływające karoserię. Jazda z prędkościami autostradowymi (brak szóstki!) nie jest przyjemna. O dziwo, nic dotąd nie stuka we wnętrzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis w ASO był do wytrzymania. Potem u mechanika ceny śmieszne, nawet na oryginalnych częściach. Niewiele się z nim dzieje, mało pali, więc tu same zalety.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie - rewelacja. Solidny i duży samochód, za niewielkie pieniądze. Oczywiście, nie jest to samochód luksusowy, więc jakość jest adekwatna do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się. Najbardziej denerwująca jest awaria tylnego zamka, który się brudzi i co jakiś czas trzeba się nim zajmować, bo bez tego dostęp do bagażnika jest możliwy tylko od środka. Inna sprawa, to przepalające się żarówki - dopóki były fabryczne, było ok. Te sklepowe to potrafią zakończyć żywot po dwóch tygodniach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzyła się jedna i dopiero teraz, po ośmiu latach - zatarł się alternator. Ponieważ stało się to w trasie, to skończyło się na lawecie. Nie jest więc źle.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16v Multijet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo II 1.9 16v Multijet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo II