Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo II

BrunoTrawa - www.szkolka-ochmanow.pl, 17 lat temu
Silnik 1.3 D 75KM 55kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Doblo II 1.3 D 75KM 55kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,31
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wielkość kabiny, funkcjonalnośc i ergonomia
4,0
Całokształt
To wersja osobowa, furgon znacznie mniej zachwyca - można sobie pełny VAT podarować - Warto! (Jak chcesz trochę tym pojeździć) ; Dopłać za: regulowany fotel, lakierowane zderzaki i grill, auto wtedy nie przypomina tepsowskiego furgona, jest wtedy po prostu ładne :) , pełną elektrykę, ANI SIĘ WAŻ ZA FABRYCZNE RADIO (1000) I PAPIEROWE GŁOŚNIKI ZA PIĘĆSET ZETA -> koszmar, grają gorzej od Roadstarów za 5zł !!! Za podobną kasę możesz mieć sprzęt audio i GPS znacznie lepszej jakości. Jak Cię stać - weź klimę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny dieselek, który kręci się do 4.200 obrotów, odgłos jak z benzynowego. Spalanie na trasie przy 90-100km/h w granicach 5l, przy spokojnej, oszczędnej jeździe miasto 6,6-6,8l. Chyba najrozsądniejsza jednostka napędowa do tego modelu ekonomika/jakość/cena. Bardzo dobra kultura pracy, zobaczymy, co będzie, jak dobije przebieg do 100000km ?
4,0
Skrzynia biegów
Taka sobie, posługiwałem się lepszymi, mogłaby chodzić lużniej, zaleta - wysoko lewarek.
3,0
Układ jezdny
W zakrętach branych ciasno, nawet na suchym asfalcie potrafi szurnąć cały pojazd na bok. (Może opony Pirelli to nie jest to) Zaleta sztywne zawieszenie, nie buja furą.
Komfort
5,0
Widoczność
No może trochę przeszkadza przedni słupek. Fotel z regulacją wysokości WARTO DOKUPIĆ!!! Efekt nieziemski w porównaniu ze standardowym (+450zł WARTO W CIEMNO). Nazwa dawnego modelu "Panorama" nie wzięła się z sufitu - jeździsz, jak w akwarium.
5,0
Ergonomia
Jak dopłacisz za lusterka elektryczne, szyby i regulowany fotel to jest wszystko spox, Fiat daje regulację kolumny kierownicy i lusterka boczne duże, wypukłe, a to ułatwia także życie. gdyby nie płatne wyposażenie dodatkowe zakupione extra, napisałbym przeciętnie!!! Standardowe fotele znacznie wygodniejsze niż w Caddy, Berlingo, czy Partnerze. WYGODA JAZDY ZNACZNIE LEPSZA, NIŻ W W/W MIKRO-DOSTAWCZAKACH. Trzydzieści tysięcy droższy VW CADDY NIC ZA TĄ RÓŻNICĘ NIE JEST W STANIE ZAOFEROWAĆ :( (poza znaczkiem firmowym) Jest cała masa funkcjonalnych schowków, wygodny dostęp do radia, zapalniczek, możesz też mieć ich więcej, jak chcesz(za dopłatą kilkudziesięciu złotych) Zasłużona piątka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na maksymalnej wydajności spory hałas, ale to w końcu nie Audi A8 :). Klimy nie mam, nie wypowiadam się. Nagrzewa się szybko, nawiewy wszędzie, gdzie trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie najwięcej jeśli patrzymy na ten segment pojazdów, przecież jest też wersja siedmioosobowa, to wystarczy za komentarz.
5,0
Wyciszenie
Nie ma się do czego przyczepić, nie wiem, jak jest w innych wersjach nadwoziowych - nasza to Active, z tepsowskim furgonem może być gorzej, to już nie ta jakość kabiny :( Wyciszenie blach drzwi pod audio fatalne - trzeba robić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O paliwie jest wyżej, przeglądy co 20 tys, dostępność dobrych i tanich serwisów prawie w każdym mieście, orientacyjny koszt 500-550zł, części tanie, wszystko jest na allegro do tego modelu, no może za wyjątkiem blach i lamp do najnowszej wersji nadwoziowej - lepiej fury nie tłuc teraz :) Silnik+skrzynia z przebiegiem 10000km/3500zł Turbina 900zl Lampa zespolona tylna 120zł komplet klocków na wszystkie koła 150zł Pozostali konkurenci odpadają tutaj.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zanim kupiłem, brałem pod uwagę VW Caddy, Berlingo, Partner również. Nie kieruję się marką, auto ma jeździć i to się liczy. Jeździłem wszystkimi w życiu trochę i wypada tak (wszyscy producenci zeszli z jakością, to już nie to, co dawniej, dobili do fiata przez to, który wcale nie jest taki zły)) VW 90000zł (w tym znaczek Volkswagena 30000zł) bardzo drogie przeglądy i części. Berlingo 65000zł (bo nie ma znaczka Volkswagena) przeglądy i części drogie. Partner ok 60000 (bo uważany za gorszy niż Berlingo, choć ta sam stajnia) i tu jest już lepiej. A Doblo? No cóż trzeba było kupić, bo inni nie pozostawili mi wyboru, tańszy(niewiele) przy zakupie, lepiej wyposażony, większy, wygodniejszy na trasę, tanie przeglądy, części, eksploatacja(paliwo), kultura i dostępność sieci napraw i sprzedaży. Auto jeździ w Małopolsce i do zakupu polecam Walmot Tarnów, w Krakowie odradzam, nie znają pojęcia "Klient - nasz Pan" Znakomity serwis Nodzyński ASO Wieliczka (i dodam, że to nie kryptoreklama, tam uzyskałem poradę co do zakupu sensownej wersji i wyposażenia) Always Fiat :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaba jakość plastików w kabinie - wyjmujesz ostrożnie grilla od głośnika -> zaczepy trach (serwisanci też jeden taki uziemili :) przed odbiorem samochodu) Plastik łatwy do zarysowania, choćby paznokciem, polipropylen jest miękki. Fabrycznie nowy samochód ma niewyważone koła, to już jest niedopuszczalne!!! Osłony plastikowe siedzeń zahaczają się o odzież i masz, albo po ciuchu, albo po oslonie :) To w sumie pierdółki, można wzmocnić klejąc, oszlifować i zapominasz, ale za koła ma Fiat krechę!!! Takie auto nie może wyjeżdżać w epoce kapitalizmu z salonu!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Doskonale :) NA RAZIE... BO KAŻDY NOWY SIĘ NIE PSUJE Z POCZĄTKU... POCZYTAJ INNYCH, CO PRZEJECHALI 200000km tu wyjdzie szydło z worka, z tego, co poczytałem, jest bardzo dobrze, Fiat mile zaskakuje.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo II 1.3 D 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo II