Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo II

nowy uzytkownik, 18 lat temu
Silnik 1.3 D 75KM 55kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 2 tys. km
Fiat Doblo II 1.3 D 75KM 55kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,08
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ato stosunkowo tanie, bardzo ergonomiczne, niezwykle pojemne, a jednoszećnie niezbyt dlugie (krotsze np od VW PASSATA) i zwrotne. Silnik 1,3 multijet bardzo mile zaskakuje. Doskonale dla rodziny z dziecmi, Boczne przesuwne drzwi baaaardzo ulatwiaja zycie. P o ostanim faceliftingu latwiej sie podoba. To jednak nie jest najwazenijsze. Po 2 tygodniach uzytkowania darze to auto wielk a sympatia i dobrze sie czuje z jego kierownica. Jestem zadowolony z wyboru!
Wrażenia
4,0
Silnik
Czuc, ze to nowoczesna jednostka. Mimo niewielkiej pojemnosci moc zapewniajaca maksymalna predkosc ok 150 km/h oraz moment obrotowy pozwalajacy na elastyczna jazde w warunkach miejskich. Silnik jest stosunkowo cichy. Nalezy jedynie pamietac, ze bardziej wysilone i naszpikowane delikatna "elektronika" diesle maja zywotnosc porownywalna do benzyniakow.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje poprawnie. Trzeci bieg "wchodzi" nieco trudniej niz pozostale (mozna sie przyzwyczaic). Ten diesel wymaga szybkiej zmiany 1 i 2 biegu przy ruszaniu i rozpedzaniu sie. Biegi 3 i 4 pozwalaja na przyjemne kozystanie z elastycznosci silnika. Dzwignia zmiany biegow bardzo wygodnie umieszczona wysoko z przodu. Warto zamowic podlokietnik dla kierowcy.
4,0
Układ jezdny
To nie jest luksusowa limuzyna. Kiedy to mamy juz ustalone, moge z czystym sumieniem powiedziec, ze zawieszenie jest w pelni satysfakcjonujace. Tradycyjne resory piurowe z tylu budzily moje watpliwosci. Jako uzytkownik jestem uspokojony. Sa nieco "sprezyste" ale to proste i niezawodne rozwiazanie pozostawia wiecej miejsca na bagaznik oraz umozliwia duza ladownosc. Musze przyznac, ze jezdze po drogach Europy zachodniej. Na Polskich dziurach tylne zawieszenie bez obciazenia moze sprawiac wrazenie zbyt "skaczacego".
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka pozycja kierowcy zapewnia komfort oraz bardzo dobra widocznosc do przodu i na boki. Przesiadajac sie z malego auta osobowego nalezy przywyknac do masywniejszych slupkow przednich i bocznych. Duze boczne lusterka sa bardzo praktuczne. Uwaga, nie sa plaskie, wic zapewniajac szerokie pole widzenia zaburzaja wyczucie odleglosci. Trzeba sie przyzwyczaic. JEsli chodzi o widocznosc, tylna szyba moglaby sie konczyc nizej! Dalo by to lepsza widocznosc tuz za autem. Osobiscie zamowilem czujnik parkowania i to mi wystarcza. W ramach majsterkowania montuje w tylnej czesci auta minikamere.
4,0
Ergonomia
Konstrukcja tego auta jest podporzadkowana ergonomii. Wygodna wysoka pozucja kierowcy. Bardzo wygodne przednie fotele. Rekordowa pojemnosc bagaznika (750l od podlogi do półki; przestrzen nad półką można oddzielić od pasażerów siatką i ładować!) Po złożeniu siedzeń 3 kubiki! Opowiastki o wielkiej ilosci schowkow itd, to lekka przesada. JEdyne co wyroznia to auto to spora i bardzo praktyczna półka pod sufitem przy przedniej szybie. Niezle wyciszone wnetrze. Pamiętać należy, ze CX tego auta przegrywa z ergonomią właśnie, więc to pojemne i kanciaste auto zaczyna szumieć przy wiekszych predkościach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa sie stosunkowo dlugo. Potem ogrzewanie i nawiew dzialaja satysfakcjonujaco. Manualna klimatyzacja w zupelnosci wystarcza. Funkcja zamknietego obiegu powietrza to wygoda w korkach i przy wyprzedzaniu kopcacych ciezarowek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pisalem o tym w dziale ergonomia. Duzo miejsca dla wszystkich podrozujacych i ich bagazy. Doskonale auto dla rodziny! Ostatnio jechalem na 10 dniowa wycieczke: ja, zona, male dziecko w foteliku, wozek dzieciecy z gondolą, wanienka dziecięca, składane łóżeczko dziecięce. trzy walizki, kilka toreb, dwie klatki ze zwierzetami (gryzonie i ptak). Wszystko sie zmiescilo i jechalismy w pelnym komforcie. Jednego dnia pokonalismy 900 kilometrow bylismy mniej zmeczeni niz po podobnej podrozy w VW polo. To auto bardzo mile mnie zaskoczylo.
3,0
Wyciszenie
Nowoczesny diesel 1.3 jest stosunkowo cichy. Samo auto jest niezle wyciszone (jak na ta klase!). Zasadniczym problemem jest wielkosc i kanciastosc auta. Przy duzych predkosciach zawirowania powietrza sa dobrze slyszalne. Odrebny problem to przesuwana szyba w bocznych drzwiach z tylu. Archaiczne rozwiazanie z przeuwana polowka szyby jest z poprzedniej epoki. I tak tez brzmi, zwlasza podczas szybkiej jazdy. Ten punkt to wyrazne niedociagniecie ze strony fiata. Mogli by sciagnac rozwiazanie od konkurencji dzisiaj, a nie z lat 70-tych :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto: srednio 7 l na 100 km Trasa: delikatna jazda do 100-110 km /h - 5.5 do 6 l;itra na 100 km; bardziej zdecydowana jazda do 140 km/h - 7.5 do 8.5l/ 100 km Jezdze zbyt krotko by ocenic koszty przeglodow i napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do ilosci miejsca dla pasazerow i na bagaz bezkonkurencyjny. POdobne wielkoscia Berlingo, Partner czy Kangoo maja nieco mniejsze bagazniki i sa sporo starcze konstrukcyjnie. Nieco bardziej luksusowa konkurencja jak Opel Zafira, VW Touran itd sa o dobre kilka tysiecy euro drozsze! Mnie osobiscie Doblo w zupelnosci wystarcza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jezdze dopiero pare tygodni. Niewiele ponad 2tyś km. Na chwile obecna wszystko OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jezdze dopiero pare tygodni. Niewiele ponad 2tyś km. Na chwile obecna wszystko OK.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Doblo II