Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo II

BrunoTrawa www.szkolka-ochmanow.pl, 12 lat temu
Silnik 1.3 D 75KM 55kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Doblo II 1.3 D 75KM 55kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Najpakowniejszy w swojej klasie. Zamierzam na dniach kupić doblo III-ciej generacji też w wersji MAXI osobowy, ale już ze znacznie mocniejszym silnikiem, w dalszym ciągu to najlepsza oferta w klasie mikro-dostawczaków, jak pisałem w swojej pierwszej recenzji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria turbosprężarki - regeneracja
Układ hamulcowy : Tarcze padają razem z klockami - wada fabryczna
3,0
Całokształt
Fiat Doblo Cargo Maxi 1,3 JTD znacznie mniej zachwyca, niż wersja osobowa, którą aktualnie mamy również na stanie i którą wcześniej opisywałem, choćby tym, że jest mułowaty i hałaśliwy. Posiadam wersję kupioną we Francji, było w 2008 roku 30% taniej, niż u nas, stąd kabina znacznie lepiej odszyta niż wersje na Polskę, ma wszystkie bajery, co osobówka, lecz jednostka napędowa za słaba. ZA TO BARDZO OSZCZĘDNY W UŻYCIU. Dlatego oceniam, jako przeciętny samochód.
Wrażenia
2,0
Silnik
Dla Doblo Cargo Maxi 75KM w dieslu bez DPF to stanowczo za mało, słabiutko z przyspieszaniem, zdycha z ładunkiem, pod niewielką górkę z piątki trzeba zrezygnować.
5,0
Skrzynia biegów
Do tej pory bez usterek, jestem zadowolony.
3,0
Układ jezdny
Do tej pory bez usterek. Fabryczne ogumienie wyrzuciłem trzy dni po kupnie samochodu, tak śliskich Bridgestonów jeszcze do tej pory nie widziałem.
Komfort
3,0
Widoczność
Mam furgon cały z blachy, więc z tych powodów piszę, że przeciętnie - odsyłam do innych opisów.
5,0
Ergonomia
Jak na mikro-dostawczak bezkonkurencyjna w swojej klasie, jeżdżę bez zatrzymywania się na postoje po 300-400km jednym cięgiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło i bez pary w kabinie w 6 sekund!!!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przeciwieństwie do wersji osobowej siedzenie kierowcy ma krótszy skok i facetowi o wzroście 185 cm i wadze około 100kg jest absolutnie za ciasno.
3,0
Wyciszenie
W przeciwieństwie do wersji osobowej cała masa echa od niewygłuszonego przedziału bagażowego przenosi się do kabiny, silnik pracuje natomiast cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędny samochód, pali znacznie mniej od wersji osobowej, w pełni załadowany i z dodatkową przyczepą 900kg nigdy nie przekroczył mi 8l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Całkowicie preisswert.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ABSOLUTNIE NIC po 50000km przebiegu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbina padła sama od siebie po 40000tys. km, akumulator po gwarancji miesiąc. Poza tym nic nie dopłaciłem jeszcze do niego. CZĘŚCI I TAK TANIE W PORÓWNANIU DO KONKURENCJI.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Doblo II