Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo I

FELIXPG@VP.PL, 14 lat temu
Silnik 1.9 JTD 101KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Doblo I 1.9 JTD 101KM 74kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
3,23
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : SILNIK I KSZTAŁT KAROSERII WYTŁOCZENIA NA NADKOLACH I NA KAROSERII W SREBRNYM KOLORZE ZAŁAMUJA FAJNIE SWIATŁO NIKT NIE MA TAKIEGO NADWOZIA CIEKAWEGO, TYLKO DOBLO I ZNACZEK DOBLO Z BOKU.POZIOM WYSOKOSCI SIEDZENIA KIEROWCY W TRAKCIE JAZDY MOŻNA DUŻO ZOBACZYĆ STOJĄC W KORKACH.ŁADOWNOŚĆ !!! NIGDY JADĄC NA WAKACJE NIE MUSIAŁEM OGRANICZAĆ WALIZEK I POTRZEBNYCH RZECZY PO PROSTU WSZYSTKO SIE MIEŚCIŁO I WSZYSTKO ZABIERAŁEM DLA 4 OSÓB, NAWET NARTY WCHODZĄ DO BAGAŻNIKA Z TYŁU.JAK KTOŚ MA DUŻEGO PSA TO BAGAZNIK BEDZIE JEGO DRUGIM DOMEM A UCHYLNE TYLNIE OKIENKA DAJĄ DOBRĄ WENTYLACJE. NIE KUPIE JEGO JESZCZE RAZ BO MAM A LUBIĘ ZMIANY.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : KOŁO DWUMASOWE , SPRZĘGŁO
3,0
Całokształt
PRZECIĘTNIE
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik 105 koni miał za mało mocy i momentu obrotowego - tuning w fiacie pudełko mocy za 1800 zł na hamowni pół roku po kupnie zainstalowałem i kreci do 3.5 tysiąca spokojnie i 148 koni z 105. polecam jak widac przejechałem 100tysiecy i nic z silnikiem ani z turbiną, spalanie spadło 0.2 litra.
3,0
Skrzynia biegów
dobra bo blisko kierownicy przy dynamicznej jeżdzie się sprawdza.
3,0
Układ jezdny
wahacze do wymiany przy 70 tysiącach i stuki w tylnich stabilizatorach ale to z partnerem czy berlingo bez porównania na lepsze fiata.
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra porównywalna z multipla .
3,0
Ergonomia
jest dobrze wszystko na swoim miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
słabo grzeje chyba że mocno silnik się rozgrzeje. ociepliłem styropianem 2 cm z przodu i do góry pod maską i cieplutko- polecam prosty sposób ale na zegary trzeba patrzeć by nie zagrzać silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to atut tego samochodu.
3,0
Wyciszenie
średnio z belkami dachowym poprzecznym trochę szymi powyżej 110 km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dobrze 6.8 średnio przez cały rok - jestem zadowolony. Nawet się zastanawiam czy to jest możliwe.
4,0
Stosunek jakość/cena
DOBRZE.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
PRZY 80 TYSIĄCACH ABY BYŁ SPRAWNY I ZAWSZE ZAPALIŁ WYMIENIŁAM SWIECE ŻAROWE 600 ZŁ SPRZĘGŁO I KOLO DWUMASOWE ZA 2800 ZŁ AKUMULATOR 300 ZŁ WYDECH SPAWANY ZA 50 ZL STABILIZATORY PRZÓD ZA 300 I TARCZE PRZÓD. RAZEM 4000 KOŁA NA 6 LAT MIAŁO PRAWO NAWET W JAPOŃSKICH SAMOCHODACH. POLECAM POLCAR NA GORZYSŁAWA W POZNANIU BO ZAWSZE MIAŁEM ZASTĘPCZY SAMOCHÓD W TRAKCIE NAPRAWY I UMYTY SAMOCHÓD- FACHOWCY ZNAJĄ SIĘ NA PRACY.MOŻNA ZASTOSOWAĆ SWOJE MATERIAŁY KUPIONE NA ALLEGRO JAK KOMUŚ ZALEŻY NA MINIMALNYCH KOSZTACH.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
SPRZĘGŁO KOLO DWUMASOWE ŚWIECE ŻAROWE STABILIZATORY PRZÓD. ALE JAK BYM TEGO NIE NAPRAWIŁ FIAT BYŁ BY BEZ AWARYJNY !

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo I 1.9 JTD 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo I