Inne
: Całość - proste i trwałę auto. Do tego tanie w utrzymaniu.
4,0
Całokształt
Prosty i dobry samochód. Mniej skomplikowany i upierdliwy niż Berlingo czy Kangoo. Patrząc z których lat pochodzi i jakich miał konkurentów - nie było lipy!
Trzeba go traktować w kategorii mini-dostawczaków i tak oceniać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wręcz pancerna jednostka, pamiętająca czasy Uno, Cinquecento, Palio, a obecnie stosowana w Fiacie 500. Nie jest za mocny, ale prosty i trwały. Ma swoje małe bolączki jak wycieki itp, ale to jest naprawdę tani, prosty i bezproblemowy silnik do poruszania się z punktu A do B.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie jest tak różowo - z racji słabego silnika skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia, tak aby załadowane auto dało radę jechać. Niestety powyżej 80km/h jest słabo, a przy prędkościach powyżej 100km/h to już odlot. Przypomina mi się Duzy Fiat.
Trwałość tez jest różna. Ja w swojej wymieniłem olej przy 170 tys i póki co jest cicho i ok.
4,0
Układ jezdny
4 gwiazdki jak na tego typu samochód z przed 20 lat.
Na tle takiego Fiata Stilo miałby może z maks 3.
Tył resory piórowe - jak w Dużym Fiacie, jest to czasem odczuwalne. Z drugiej strony auto nieźle się prowadzi i przy takim gabarycie nie stwarza problemów, chyba że jest boczny wiatr...oj wtedy słabo.
4,0
Karoseria
Doblo dzielą się na egzemplarze które rdzewieją jak szalone i takie które nie rdzewieją. Mój po 17 latach nie ma nigdzie rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj super, w przeszklonej wersji w każdą stronę wszystko widać, do tego duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Prostota ale dosyć wygodna. Na minus fotele w podstawowej wersji - średnio wygodne szczególnie na większe trasy, w wersji bez regulacji też zbyt wysokie. Przy 185cm musze się czasem schylić przed semaforem. Reszta ok, wszystko pod ręką i obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super grzeje, zimą po 2km zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Latem klimatyzacja tez daje rade, choć z racji obszerności wnętrza trzeba dać mocniejszy nadmuch. Bardzo silna dmuchawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo i nikt nie powinien narzekać - pod tym względem super.
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma. Szczególnie tył - sporo odgłosów. Gabaryt też swoje robi i opór powietrza daje o sobie znać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj naprawdę ciężko o naprawę za np tysiac złotych..no chyba że remont silnika, skrzyni itp. Ceny filtrów, klocków, zawieszenia itp śmieszne. Nawet oleju wchodzi raptem 2,9L więc 4L bańka starcza na wymianę, dolewki i jeszcze prawie litr zostaje.
Pod tym względem ten samochód jest fantastyczny!
4,0
Stosunek jakość/cena
Rok czy dwa lata temu było super, teraz co lepsze sztuki (czyli nie zajechane na budowie) już niestety się cenią i często są to ceny średnio atrakcyjne względem rocznika i stanu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad dwa lata i 30 tys km nic specjalnie się nie urwało, nie popsuło itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic poważnego się nie działo. Po kupnie wymienione zostały dwa wahacze, rozrząd, świece, przewody zapłonowe, termostat, klocki oraz filtry i olej. Wszystko kosztowało 600zł.
Od tego czasu tylko wymiana oleju, teraz do wymiany szykują się przewody zapłonowe - 50zł z przesyłką.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 65KM 48kW
[l/100km]